هشدار فرماندار سقز نسبت به خيز دوباره كرونا

سرویس کردستان- فرماندار ويژه سقز با اشاره به شيوع دوباره كرونا در سقز و افزايش آمار بستري ها و مراجعه به مراكز درماني و همچنين ادامه اين وضعيت در شهرهاي همجوار بر رعايت دقيق پروتكل هاي بهداشتي در سطح جامعه تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، كاميل كريميان روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با كرونا با اشاره به اينكه، سقز به همت مردم، دوران سخت كرونايي را پشت سرگذاشت و شهر به وضعيت آرامش و رنگ آبي بازگشت، افزود: به دليل عادي انگاري، متاسفانه شهر به وضعيت زرد بازگشته است كه در صورت عدم رعايت موارد بهداشتي و افزايش تجمع ها، محدوديت هاي سخت كه براي فضاي كسب و كار در آستانه عيد بسيار نامناسب است، بازخواهد گشت.
وي از اقشار مختلف مردم، نخبگان، فرهنگيان و فعالان فرهنگي به ويژه اصحاب رسانه خواست تا با اعلام هشدارها و درج توصيه ها، كماكان، شهرستان را براي گذر از بحران ياري دهند.
وي عنوان كرد: به دليل لغو محدوديت ها، وضعيت در برخي از موارد از جمله تالارها، حضور پرتراكم در جلسات و محفل ها و مجلس هاي ختم، كرونا، عادي انگاشته شده است كه اين عادي انگاري ها، وضعيت سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت.
انور بهرامي، مدير شبكه بهداشت و درمان سقز هم افزايش مراجعه افراد سرپايي به مطب ها و مراكز درماني را نشان دهنده ورود احتمالي به پيك چهارم دانست و هشدار داد: بر اساس مستندات، شدت بيماري كاهش نيافته است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر 20 بيمار كرونايي در دو بخش بيمارستان امام (ره) بستري هستند كه حال 4 نفر نامناسب است، تصريح كرد: افزايش دوباره آمار بستري ها و مراجعات پزشكي به دليل كاهش حساسيت مردم و ساده انگاري بوده است كه در صورت عدم رعايت و افزايش بستري ها، بازگشت محدوديت ها به ستاد كرونا، پيشنهاد داده خواهد شد.
سرهنگ جبار عبودي، جانشين فرمانده سپاه هم عنوان كرد: از ابتداي طرح سردار شهید سلیمانی مقابله با کرونا در سقز تاكنون 12 هزار و 177 تست كرونا و 1760 تست سريع انجام شده است كه به ترتيب 3304 مورد و 210 مورد كرونا مثبت شناسايي شده است.

کد خبر 4351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha