ادامه مذاکرات هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در میان نگرانی از تصویب بودجه با اکثریت آرا

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق تأکید کرد: هفته جاری برای قضیه نهایی شدن سهم اقلیم کردستان از بودجه سال 2021 عراق سرنوشت ساز خواهد بود و بیم آن وجود دارد لایحه بودجه، به جای توافق بین جریانات سیاسی، با اکثریت آرای نمایندگان مجلس تصویب شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "حسن آلی" در این باره گفت: قرار است هیأت مذاکره کننده آینده به زودی به بغداد برگردد که آخرین سفر برای تثبیت سهم اقلیم کردستان از بودجه سال 2021 عراق خواهد بود.

حسن آلی افزود: از نظر محتوایی، در مذاکرات پیشرفت هایی وجود دارد و در زمینه ارقام و مسائل فنی اختلافات ریشه ای وجود دارد. اما در صورتی که اراده سیاسی، وجود داشته باشد می توان این مسائل را در نشست های آینده، حل کرد.

عضو ارشد اتحادیه میهنی تأکید کرد: بیم آن می رود لایحه بودجه مانند قانون استقراض دولت با رأی اکثریت تصویب شود که این موضوع، بدعت خطرناکی خواهد بود. زیرا کشور از طریق توافق اداره می شود نه اکثریت و تحمیل اراده بر اقلیت ها، که ما امیدواریم این اتفاق نیفتد. زیرا تلاش های جدیدی برای دستیابی به توافق در جریان است.

حسن آلی تصریح کرد: اقلیم کردستان، همچنان متعهد به تحویل 250 هزار بشکه نفت و نیمی از درآمدهای غیر نفتی است. اما برخی از نیروهای سیاسی بر واگذاری کامل نفت به دولت مرکزی اصرار دارند که این امر، باعث پیچیده شدن توافق شده است.

کد خبر 4371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha