ابتلای 3 هزار نفر به بیماری کرونا در سردشت/ 100 نفر جان باخته اند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت گفت: تاکنون تعداد نمونه های PCR انجام گرفته بالای 5 هزار نمونه بوده که از این میزان حدود 3 هزار مورد از نمونه ها مثبت و در کنار بهبودی 92درصد بیماران بستری مبتلا به کووید 19، متاسفانه 100 نفر از شهروندان مبتلا به این بیماری فوت کرده اند.

به گزارش کردپرس، دکتر روژان قادری در نشست خبری مقابله با کووید 19 گفت: مدافعان سلامت در حوزه های بهداشت و درمان بصورت شبانه روزی در امر خدمات رسانی به افراد مبتلا به کووید 19 و در راستای حفظ سلامت شهروندان که رسالت اصلی آنان می باشد از هیچ کوششی دریغ نکردند که چه بسا دراین راه پرستار مدافع سلامت "سامان قادری" درراه خدمت به شهروندان در اثر ابتلا به کووید 19 و تحمل مدتی درد و رنج این بیماری، به عنوان اولین پرستار مدافع سلامت استان شهید راه خدمت شد.

او با اشاره به شروع موج سوم کووید 19 از شهریورماه سال جاری در این شهرستان اظهار داشت: توجه به شرایط موجود از تمامی شهروندان در خواست می نمائیم حتی الامکان با ماندن در خانه و در صورت خروج از منزل با زدن ماسک و پرهیز از تجمعات، مدافعان سلامت را در مهار این بیماری یاری نمایند.

تبدیل 3 بخش بیمارستان سردشت به بخش قرنطینه بیماران کرونا

دکتر قادری با اشاره به ابتلای بیش از یک سوم مدافعان سلامت به کووید 19 به خستگی روحی روانی و جسمی آنان اشاره و تصریح کرد: امروز هر چقدر نسبت به رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی بی تفاوت باشیم بیشر در فرسوده شدن کادر درمان وبهداشت که در جهت انجام رسالت خودشان که همان حفظ سلامت شما شهروندان می باشد سهیم خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه درابتدای شروع پاندمی کووید 19 یک بخش را به قرنطینه کرونا اختصاص داده بودیم عنوان کرد: متاسفانه با افزایش روند مبتلایان به این بیماری در حال حاضر سه بخش از بخش های بیمارستانی به بخش قرنطینه تبدیل شده است و در حال حاضر حدود 30 نفر از شهروندان مبتلا دراین سه بخش بستری شده اند وتقریبا 65 درصد از تخت های قرنطینه تکمیل ظرفیت شده است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان به موجود بودن تخت کافی در بیمارستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر ما مشکل اکسیژن نداریم و با توجه به پیش بینی بحرانی شدن این پاندمی درفصل زمستان در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان ،در صدد آن هستیم دومین دستگاه اکسیژن ساز را برای بیمارستان جذب و تحویل بگیریم، ضمنا طی چند روز گذشته تعداد 55 کپسول اکسیژن را نیز ار طرف دانشگاه تحویل گرفته ایم.

بیماری های زمینه ایی و تاخیر در مراجعه به بیمارستان عوارض کرونا را تشدید می کند

او مراجعه به موقع بیماران دارای علائم کووید 19 را بهترین اقدام جهت شروع درمان این بیماری دانست و افزود: با مراجعه به موقع بیماران به بیمارستان وشروع درمان آنان می توان از حوادث ناخوشایند پیشگیری نمود .

دکتر قادری درادامه این نشست خبری، در خصوص آخرین وضعیت شهرستان سردشت در رابطه با کووید 19 گفت: تعداد نمونه های PCR انجام گرفته بالای 5 هزار نمونه (86 درصد بصورت سرپایی و 14 درصد بصورت بستری) بوده است. در این راستا حدود 3 هزار مورد از نمونه ها مثبت بوده است.

او ادامه داد: نزدیک به 92درصد بیماران بستری مبتلابه کووید 19 بهبود یافتند و متاسفانه 100 نفر از شهروندان مبتلا به کووید 19 متاسفانه فوت نمودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فوتی های مثبت کووید 19 های شهرستان سردشت در یکی دوماه گذشته را بر اساس بیماریهای زمینه ای شامل بیماریهای مزمن قلبی وفشار خون ، دیابت ، مزمن کلیوی وریوی و یکی از مهم ترین دلایل تاخیر در مراجعه به موقع به بیمارستان و تشدید این بیماری که متاسفانه منجر به مرگ می شود، عنوان کرد.

او در خصوص تجهیزات بیمارستانی نیز اظهار داشت: به زودی دریکی دو ماه آینده شاهد استقرار دومین دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس در بیمارستان امام خمینی (ره) خواهیم بود همچنین دستگاه ماموگرافی که توسط شورای خیرین سلامت شهرستان خریداری و تحویل بیمارستان شده بود بزودی درراستای خدمات رسانی به مراجعین راه اندازی خواهد شد.

تزریق واکسن آنفولانزا به بیش از 900 جانباز شیمیایی در سردشت

دبیر کمیته ستاد مقابله با کووید 19 با اشاره به تهیه واکسن آنفولانزا نیز گفت: تهیه این واکسن در حال حاضر در مراکز خصوصی و داروخانه ها میسر نیست و این واکسن تنها به کادر بهداشت ودرمان، زنان باردار و بیماران خاص تزریق شده است که دراین راستا به بیش از 900 نفر از جانبازان معزز نیز توسط کادر بهداشت در محل کلینیک مصدومین شیمیایی تزریق شده است .

مدیر شبکه بر خودداری از استرس در این ایام کرونایی تاکید کرد و گفت: استرس با ایجاد ضعف سیستم ایمنی بدنی ابتلا به کرونا را تشدید می کند، همچنین تغذیه مناسب ، ورزش کردن وحتی الا امکان ماندن در خانه، زدن ماسک وشستشوی مکرر دست ها با صابون را از موارد پیشگیری از ابتلا به کرونا یادآور شدند.

او در پایان با اشاره به افزایش 70 درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان با زدن ماسک و پرهیز از تجمعات گفت: خوشبختانه آمار مبتلایان روزانه ما کاهش چشمگیری داشته است واین امر میسر نمی شود جز با همکاری ومشارکت شما شهروندان در قطع زنجیره ای این بیماری که انتظار میرود با ادامه این روند و زدن ماسک در آینده نزدیک شاهد کنترل این بیماری باشیم .

کد خبر 440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha