خطر از کنترل خارج شدن کمپ های تحت محافظت نیروهای کرد سوریه

سرویس- جهان- مقامات آمریکایی که از نیروهای کرد سوریه حمایت می کنند نسبت به افزایش خشونت در کمپ های محل اسکان زندانیان وابسته به داعش در شمال شرق سوریه و خارج شدن کنترل مراکز نگهداری از خانواده های وابسته به داعش ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش کردپرس، در هفته های اخیر گزارش های متعددی درباره افزایش میزان خشونت و قتل در بزرگترین کمپ خانواده های وابسته به داعش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه منتشر شده است. بر اساس این گزارش، در یک سال گذشته بیش از 10 مورد قتل عمد از جمله از طریق جدا کردن سر از بدن در کمپ 62000 نفری الهول اتفاق افتاده است.

مقامات آمریکایی که نخواسته اند نامشان فاش شود به VOA گفته اند این اقدامات از سوی هسته های مخفی داعش و طرفداران آنها در الهول صورت می گیرد و خطر تبدیل شدن آن به پایگاه جدید داعش زیاد است.

مقامات آمریکایی همچنین هشدار داده اند که داعش تعداد زیادی از افراد داخل کمپ را به صورت قاچاقی به حسکه و دیرالزور منتقل کرده و بیم می رود از آنها برای اجرای عملیات در این دو منطقه استفاده کند.

وزارت خزانه داری آمریکا هشدار داده است طرفداران داعش از طریق ترکیه میلیون ها دلار برای این گروه تروریستی در سوریه منتقل کرده اند و دارایی این گروه در حال حاضر حدود 100 میلیون دلار است.

برخی از اعضای سازمان ملل هشدار داده اند که برای بیرون بردن افراد از کمپ الهول بین 2400 تا 3000 دلار نیاز هست اما قاچاق اعضا و وابستگان داعش از کمپ روژ که تدابیر امنیتی شدیدتری دارد حدود 14000 دلار لازم است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاعات روژاوا، یک مرکز تحقیقاتی وابسته به کردهای سوریه، در سال 2020 حدود 200 تن از اعضا و وابستگان داعش توانسته اند از کمپ الهول بگریزند.

کمبود نیرو یکی از علل مشکللات نیروهای کرد در محافظت از کمپ ها عنوان شده است.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا به وی او ای گفته است تنها راه، استرداد دهها هزار اعضا و خانواده های داعش به بیش از 50 کشور جهان است که از آنها به سوریه سرازیر شده اند.

کد خبر 4694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha