نشست سران قوای سه گانه عراق با کمیسیون انتخابات و نماینده سازمان ملل

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سران قوای سه گانه، رئیس جمهور، رئیس و اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق با جنین پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در عراق نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از بخش اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری عراق، در این نشست درباره مراحل مهم برگزاری انتخابات با هدف ایجاد فضای امن و باثبات برای برگزاری انتخابات و اطمینان از صحت اقدامات انجام شده از سوی کمیسیون عالی انتخابات و نهادهای ذیربط و حل چالشهای فرارو بحث و تبادل نظر شد.

شرکت کنندگان در این نشست، همچنین بر اهمیت افزایش میزان ثبت نام بیومتریک، ایجاد راهکارهایی برای تسهیل عملیات ثبت نام برای برگزاری انتخابات منحصرا از طریق کارت مذکور و اتخاذ اقدامات مناسب براساس قانون برای تضمین حق رأی آوارگان و عراقی های مقیم خارج با استفاده از کارت بیومتریک، تأکید شد.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین بر ضرورت امضای قرارداد با شرکت های مورد اعتماد بین المللی در زمینه نظارت بر نرم افزارهای مورد استفاده در رأی گیری با مشاوره تیم سازمان ملل، اهمیت هماهنگی تیم سازمان ملل با کمیسیون عالی انتخابات با هدف تأمین نظارت مؤثر براساس استانداردهای بین المللی سلامت انتخابات و ایجاد موج تبلیغات سراسری با هدف بازگرداندن اعتماد رأی دهندگان به روند انتخابات و تشویق آنها به مشارکت در آن تأکید کردند.

کد خبر 475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha