انتظار استرداد فتح الله گولن از دولت ترامپ را داشتیم

سرویس ترکیه - بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی CNN آمریکا عنوان کرده است: بعد از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا ما انتظار استرداد فتح الله گولن به ترکیه را داشتیم.

به گزارش کردپرس، بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی CNN آمریکا با فرید زکریا، مجری برنامه GPS در اظهاراتی عنوان کرده است: بعد از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا ما انتظار استرداد فتح الله گولن به ترکیه را داشتیم. ولی هر چه زمان گذشت هیچ نشانه ای مبنی بر استرداد گولن به ما نیامد.

وی در ادامه سخنان خود در جواب به اظهارات زکریا که اعلام کرد "مقامات آمریکایی دلایلی را که ترکیه به عنوان متهم کردن فتح الله گولن به رهبری کودتا به آمریکا ارائه داده است را موثق و کافی نمی داند" تصریح کرده است: در 15 جولای 2016 در ترکیه یک اقدام کودتا صورت گرفت، مشابه این اقدام را می توان 11 سپتامبر آمریکا دانست. آمریکا بعد از 11 سپتامبر اعلام کرد که این حمله را القاعده انجام داده است و مسئولیت آن با القاعده است. زمانی که آمریکا ارتش خود را به افغانستان اعزام کرد اولین کشوری که پیشنهاد هر گونه کمک به ارتش ایالات متحده آمریکا را ارائه داد، ترکیه بود. هیچ کس در آن تاریخ به آمریکا نگفت که آیا چه دلایلی برای اثبات این که القاعده این حمله را ترتیب داده است وجود دارد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 48085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha