حزب دمکرات کردستان: یک گروه غیرقانونی در سایه حشدالشعبی به اربیل حمله کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی حزب دمکرات کردستان (پارتی) در اطلاعیە ای اعلام کرد کە یک گروە بی سروسامان و غیرقانونی در سایە حشدالشعبی حملە موشکی بە اربیل را انجام دادە است.

بە گزارش کردپرس، محمود محمد سخنگوی حزب دمکرات کردستان (پارتی) در اطلاعیە ای دربارە حملە موشکی بە اربیل، اعلام کرد: یک گروە بی سروسامان و غیرقانونی در سایە حشدالشعبی و با امکانات و امتیازات و پوشش این نیروها، با هدف برهم زدن امنیت و ثبات مرکز اقلیم کردستان، بزدلانە چند موشک را بە سمت شهر اربیل شلیک کردند کە موجب وارد شدن خسارات جانی و مادی و تشویش و نگرانی در میان شهروندان اربیل شدند.

در ادامە آمدە حزب دمکرات ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی از دولت عراق، ائتلاف بین المللی و آمریکا درخواست کردە کە این اقدام را محکوم کردە و در تحقیقات و پیگیری شناسایی عاملان این حملە و مجازات قانونی آنان تعجیل کنند.

همچنین اشارە شدە کە تکرار این وقایع بە دلیل عدم مجازات عاملان وقایع مشابه پیشین بودە و گروە های اخلال گر جرئت ادامە اقدامات تروریستی را پیدا می کنند و علیە رفاه و همزیستی مسالمت آمیز دینی اقلیم، مانند غلام حلقە بە گوش آنچە را بە آنان دیکتەمی شود انجام می دهند.

در پایان نیز هشدار دادە شدە کە این گونه تعامل با اقلیم کردستان موجب تشدید بی ثباتی و ناامنی موجود در عراق می شود .

کد خبر 4870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha