جایگزینی برای توافق اقلیم کردستان و بغداد نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عضو فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان درباره راه حل مسئله بودجه و پرداخت حقوق کارمندان در اقلیم، تاکید کرد که توافق اربیل و بغداد تنها راه حل این مسائل است وهیچ جایگزینی برای آن نیست.

به گزارش کردپرس، بلین سعید در گفتگو با سایت رسمی جنبش تغییر، اعلام کرد: مسئله اصلی در اقلیم کردستان این است که از آغاز شروع به کار دولت فعلی، قانون بودجه تقدیم پارلمان کردستان نشده است.
وی تصریح کرد: از آغاز شروع به کار دولت کنونی، علیرغم این که دو بار پیش نویس لایحه بودجه از سوی دولت تدوین شد، اما به دلیل کشمکش میان اربیل و بغداد و عدم شفافیت در بودجه ای که به دست دولت اقلیم می رسد، لایحه تقدیم پارلمان نشد.
نماینده جنبش تغییر اظهار کرد: هم اکنون امید بزرگی به تقدیم لایحه بودجه به پارلمان کردستان پس از تصویب قانون بودجه سال 2021 عراق وجود دارد، زیرا دیگر بهانه ای در دست دولت برای عدم ارائه لایحه بودجه به پارلمان نمی ماند.
بلین سعید تصریح کرد: در کابینه نهم دولت اقلیم کردستان، نیت اصلاحات وجود دارد، اما اراده سیاسی برای این مهم ضعیف است و دلیل آن نیز وجود سیمای دو اداره ای میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات در موضوعاتی چون بودجه و سلاح و موارد دیگر است.
نماینده جنبش تغییر در خصوص آینده اختلافات میان اقلیم کردستان و بغداد، گفت: خواستار توافق دولت اقلیم کردستان با بغداد بر سر مسائلی چون حقوق ماهیانه کارمندان و سهم بودجه ای هستیم زیرا به عقیده ما هیچ جایگزینی به جز توافق با بغداد وجود ندارد، دلیل این امر نیز این است که اقلیم کردستان بخشی از کشور عراق است و حقوق بگیران اقلیم کردستان بخشی ازمجموعه حقوق بگیران عراق هستند و دولت مرکزی باید پایبند پرداخت حقوق به کارمندان اقلیم باشد. در مقابل نیز دولت اقلیم کردستان باید به همه تعهدات خود پایبند باشد.

کد خبر 495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha