انتقاد نهادهای بین المللی از صدور حکم زندان برای خبرنگاران در اقلیم کردستان

سرویس جان- دو نهاد بین المللی صدور حکم زندان برای دو خبرنگار در اقلیم کردستان را غیرمنصفانه و نقض آزادی بیان عنوان کرده اند.

به گزارش کردپرس، هفته گذشته دو فعال حوزه رسانه در اقلیم کردستان، به بهانه آنچه که انجام دادن اقداماتی در حوزه ای غیرمرتبط با رسانه عنوان شده، به 6 سال زندان محکوم شدند . این مسئله اعتراض نهادهای رسانه ای و حقوق بشری را به دنبال داشته است.

کمیته دفاع از خبرنگاران صدور حکم زندان برای شروان شروانی و گوهدار زباری را غیرمنصافانه و نامرتبط توصیف کرده است.

ایگناسیو میگوئل دلگادو، نماینده کمیته دفاع از خبرنگاران در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا به الجزیره گفت: مقامات اقلیم کردستان با صدور این احکام این پیام را ارسال کردند که با وجود ادعای حمایت از رسانه، آنها هیچ احترامی برای آزادی بیان قائل نیستند.

او افزود: کردستان عراق همواره ادعا کرده است که تنها حامی دموکراسی در منطقه است اما عملکرد آن در سال 2020 نشان داد که ادعای آن، حداقل در حوزه آزادی بیان خلاف واقع است.

بلقیس ویله از دیده بان حقوق بشر نیز صدور احکام زندان برای روزنامه نگاران در اقلیم کردستان را نشانه زیر سوال رفتن ادعای حمایت از روزنامه نگاران در مقابل انتقاد از حکومت ارزیابی کرد.

او اظهارات نخست وزیر اقلیم کردستان پیرامون این مسئله و تاکید بر سر زدن اعمال جاسوسی از این افراد را مایه نگرانی خواند و به الجزیره گفت: این مسئله بیانگر دخالت سیاسی در مسئله آزادی بیان، در بالاترین حد است.

کد خبر 5061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha