وعده اشتغالزایی 2 هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی بانه

سرویس کردستان_ معاون فنی سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در کشور ۸۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و ۹ منطقه ویژه اقتصادی در حال احداث و بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار کرد پرس، فتحعلی محمد زاده روز شنبه در آیین بهره برداری از فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای کشور به عنوان یک سازمان تولیدی به نمایندگی از دولت در ایجاد زیرساخت و حمایت از صنایع کوچک فعالیت میکند.
وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۸۵ هکتار و ۳۵ هکتار فاز عملیاتی به بهره برداری رسید.
محمدزاده با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی بانه ۲هزار فرصت شغلی ایجاد می شود گفت: عملیات اجرایی ۱۰ واحد تولیدی در زمینه های تولید کولر گازی، لوازم خانگی، صنایع تبدیلی، تولید لامپ و پوشاک به زودی آغاز می شود.
وی اضافه کرد: در این منطقه ویژه زیرساخت های گاز، برق، آب و اینترنت فراهم شده و علمیات اجرایی فاز دوم نیز در آینده آغاز می شود.

محمدزاده اظهار داشت: در تقسیم بندی مناطق ویژه کشور منطقه ویژه اقتصادی بانه جز نسل سوم است و از معافیت های مالیاتی و گمرکی برخودار می شود.
وی ادامه داد: نیروی کار شاغل در این منطقه از قوانین کار مستثنی هستند و از قوانین کار منطقه تبعیت می کنند.
معاون فنی سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به همجواری منطقه ویژه اقتصادی بانه با مرز سیرانبند گفت: با توجه این منطقه با مرز سیرانبند بانه نقش مهمی در وی اظهار داشت: مطالعه ۲۹ طرح در کردستان انجام شده و ۲۰ طرح در حال بهره برداری است و برای ۹ طرح دیگر دنبال زمین هستیم تبادلات مرزی و صادرات و واردات ایفا می کند.

کد خبر 5070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha