عمار حکیم وارد اربیل شد و با مسرور بارزانی دیدار کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در دیدار رهبر جریان الحکمه عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان، بر حل مشکلات میان اربیل و بغداد در چارچوب قانون اساسی کشور تاکید شد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی کردستان 24 امروز یک شنبه 3 اسفند/ 21 فوریه، عمار حکیم رهبر جریان الحکمه عراق پس از پایان دیدار با مقامات اتحادیه میهنی و شرکت در مراسم روز شهید عراقی و سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم، به اربیل سفر کرده و با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار کرد.

بر اساس خبر در این دیدار تحولات عراق و روابط میان اربیل و بغداد مورد بررسی قرار گرفته و عمار حکیم رهبر جریان الحکمه تاکید کرد که اقلیم را دوست و هم پیمان خود دانسته و لازم است که مشکلات میان اقلیم و عراق در چارچوب قانون اساسی حل شود.

وی افزود که از توافقات صورت گرفته میان اربیل و بغداد درباره بودجه 2021 عراق حمایت کرده و ابراز امیدواری کرد این توافق در لایحه بودجه توسط مجلس عراق به تصویب برسد.

مسرور بارزانی نیز در این دیدار تاکید کرد که اقلیم همیشه خواستار حل مشکلات با بغداد در چارچوب قانون اساسی و با در نظر گرفتن ساختار و تامین حقوق قانونی اقلیم حل شده و اصول شراکت، توازن و توافق نیز رعایت شود.

کد خبر 5133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha