قرنطینه آخر هفته به ترکیه باز می گردد

سرویس ترکیه – در پی افزایش آمار کرونا در ترکیه رئیس جمهور این کشور از بازگشت مقررات منع عبور و مرور آخر هفته ها در شهرهای ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پی افزایش بی سابقه آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در این کشور طی اظهاراتی با بیان بازگشت تدابیری از جمله قرنطینه و منع عبور و مرور نسبی در شهرهای ترکیه، آموزش آنلاین، بسته شدن کافه ها و رستوران ها و همچنین برگزاری فعالیت های ورزشی بدون تماشاگر گفت: «آخر هفته ها از ساعت 21:00 لغایت 09:00 به نوعی که زنجیره تدارک و تولید برهم نخورد منع عبور و مرور اعمال خواهد شد. آموزش حضوری که از چندی پیش آغاز شده بود از این به بعد به صورت مجازی و آنلاین برگزار شده و تا آخر سال تحصیلی نیز این آموزش مجازی ادامه خواهد داشت. در بسیاری از شهرهای ترکیه منع رفت و آمد برای افراد بالای 65 سال و زیر 20 سال بار دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد. مراکز خرید، رستوران ها، سالن های آرایشی و ... بین ساعت 10:00 الی 20:00 خدمات ارائه خواهند کرد. سینماها تا پایان سال جاری بسته خواهند بود».

به نوشته روزنامه ملیت، رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «رستوران ها و کافه ها تنها به صورت بیرون بر فعالیت خواهند کرد. قهوه خانه ها نیز مدتی فعالیت خود را متوقف خواهند کرد. تمام فعالیت های ورزشی بدون حضور تماشاگران ادامه پیدا خواهد کرد. استعمال دخانیات در خیابان ها و میادین شهر ممنوع است. سازمان های دولتی و خصوصی ساعات فعالیت خود را بر اساس مقررات جدید تنظیم خواهند کرد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha