موزه «سیامند رحمان» قهرمان جهانی پارالمپیک افتتاح می شود

سرویس آذربایجان غربی- در نخستین سالگرد درگذشت "سیامند رحمان"، موزه مرحوم سیامند رحمان، قهرمان وزنه برداری پارالمپیک، روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور میهمان خارجی افتتاح خواهد شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از کمیته ملی المپیک، مصادف با نخستین سالگرد درگذشت سیامند رحمان رکورددار افسانه‌ای پاراوزنه‌برداری، بخش سیامند در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک افتتاح خواهد شد.

در بخشی از این موزه علاوه بر سردیس‌های اهدایی، یک ست وزنه ۳۱۰ کیلویی که رکورد ثبت شده سیامند رحمان در کتاب گینس نیز قرار گرفته است. همچنین درخصوص حفظ یاد و خاطره زنده‌یاد "سیامند رحمان"، ستادی از سال گذشته تشکیل شده که این ستاد قرار است در طول سال، برنامه‌هایی تحت عنوان چاپ کتاب خاطرات و رمان، هماهنگی با آموزش و پرورش برای قرار گرفتن داستان سیامند رحمان در کتب درسی، ساخت مستند از زندگی وی و همچنین برگزاری مسابقه جایزه بزرگ برنامه‌ریزی شده است.

این مراسم سه‌شنبه ساعت12 اسفند ماه 10 صبح با حضور روسا و مدیران کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، مدیران وزارت ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌ها، قهرمانان، میهمانان خارجی و خانواده سیامند در ساختمان موزه برگزار می‌شود.

این برنامه به صورت زنده نیز از شبکه ورزش پخش خواهد شد و در حاشیه برنامه بزرگداشت و فینال مسابقه، برنامه‌های هنری ویژه‌ای نیز اجرا خواهد شد.

رحمان در طول دوران ورزشی خود در سه دوره بازی‌های پاراآسیایی و دو دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت کرد که حاصل آن در تمامی این بازی‌ها کسب مدال طلا بود. زنده‌یاد سیامند رحمان، قوی‌ترین پارالمپین جهان، یازدهم اسفند ماه سال گذشته دار فانی را وداع گفت.

همچنین صبح امروز در آستانه نخستین سالگرد فوت پهلوان سیامند رحمان، محمود خسروی‌وفا بر سر مزار او حضور یافت. خسروی‌وفا در سفر خود به اشنویه ضمن حضور بر سر مزار زنده‌یاد سیامند رحمان با خانواده ایشان دیدار و از خداوند متعال برایشان صبر و سلامتی مسالت کرد.

کد خبر 5475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha