برخورد دستگاه قضا با فساد مدیریت شهری مهاباد، سرمایه اجتماعی نظام را افزایش داد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد گفت: برخورد حوزه قضایی شهرستان مهاباد با فساد در بخش مدیریت شهری موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام در جامعه و بین مردم شده است.

به گزارش کردپرس، فرماندار مهاباد در مراسم تودیع و معرفه رییس دادسرای نظامی ناحیه مهاباد اظهار داشت: امنیت پایداری که در سایه تلاش نیروهای نظامی وانتظامی در این شهرستان ایجاد شده موجب افزایش رغبت به سرمایه گذاری در منطقه شده است.

عارف خدرلو افزود: این شهرستان در سایه این امنیت پایدار توانسته است به توسعه و پیشرفت خوبی دست پیدا کند به طوری که در سال های اخیر 4 هزار میلیارد تومان در مسیر آبادانی و توسعه این شهرستان هزینه شده است.

خدرلو، همچنین از حوزه قضایی این شهرستان به دلیل برخورد با فساد در بخش مدیریت شهری مهاباد قدردانی کرد و ادامه داد: این گونه اقدامات موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام در جامعه و بین مردم شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سال آینده اضافه کرد: میزان مشارکت حداکثری مردم در کنار امنیت و سلامت آن در انتخابات برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید به موازات هم پیش بروند.

دادستان نظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حفظ و رعایت حقوق شهروندی را از رسالت های مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح است و در همین راستا معاونت های مختلف پیشگیری از جرم نیز در این سازمان فعال شده است.

رسول صبحدل تاکید کرد: بر این اساس از سال 76 تا 96 چهار برنامه پنج ساله برای پیشگیری از قوع جرم در نیروهای مسلح بصورت علمی، عملیاتی و میدانی تدوین و ابلاغ شده است که محور این برنامه ها براساس آسیب شناسی، آسیب زدایی، ارائه عملیات و راهکار، بررسی موانع اجرای راهکار و موارد دیگر است.

او اضافه کرد: بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی ماهیت اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم در بین آنهاست که باید نیروهای مسلح بیش از سایر دستگاه‌ها کاهش وقوع جرم داشته باشند و اینکه جرایم و تخلفات به وقوع پیوسته بین نیروهای مسلح نیز به طور عمده به دلیل سهل انگاری و ناآگاهی صورت می گیرد.

در این مراسم "سجاد عباسی" به عنوان رییس جدید دادسرای نظامی ناحیه مهاباد معرفی و از خدمات "بهروز میرعلیزاده" در 2 سال مدیریت در این ناحیه قدردانی شد.

کد خبر 5694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha