قوت گرفتن سرمایه گذاری شیشه و بلور کاوه در سقز

سرویس کردستان- فرماندار سقز در نشست با مدیران مجموعه شیشه و بلور کاوه و كارشناسان حوزه صنایع معدنی كه براي بازدید از معادن سیلیس و ظرفیت سنجی شهرستان به سقز سفر كرده اند، اظهار داشت: مديران شهرستان براي تسهيل در امور سرمايه گذاري از هيچ كوششي دريغ نخواهند كرد.

به گزارش کردپرس، كاميل كريميان با اشاره به ظرفيت هاي شهرستان سقز از لحاظ قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی، نزدیکی به مرزها و بازارچه هاي مهم صادراتی و اقتصادی باشماق، سیرانبند و سیف و منطقه ویژه اقتصادی، همچنین زیرساخت های مهمی چون فرودگاه سقز و اتصال سقز به راه آهن در آينده از طريق احداث راه آهن – مياندوآب، سرمایه گذاری این مجموعه در شهرستان سقز را قابل توجيه و داراي آينده روشن توصيف كرد.
وي عنوان كرد: سرمايه گذاري اين مجموعه در سقز، اقدامي مهم در راستاي جلوگيري از خام فروشي معادن، اشتغال و كمك به اقتصاد منطقه خواهد بود.
در اين نشست مهندس ملکی، مشاور مدیر عامل و رئیس ارتباطات مجموعه شیشه و بلور کاوه مراغه عنوان كرد: بر اساس بررسي هاي قبلي، شهرستان سقز داراي ظرفيت هاي مناسب در حوزه معادن مربوطه با صنايع شيشه از جمله سيليس است كه بررسي هاي اوليه براي ظرفيت سنجي اين معادن از امروز آغاز خواهد شد.
وی اعلام كرد: اولويت ها به زودي مشخص و اين شركت علاقمند به تاسيس كارخانه هاي فرآوري است.
گفتني است فرماندار سقز هفته گذشته در راس هياتي با سفر به مراغه، از کارخانه های شركت كاوه سودا، توليد كننده كربنات سديم سبك و سنگين و شركت شيشه آسا فلوت، توليد كننده انواع شيشه‌هاي فلوت، آينه و رفلكس واقع در شهرك صنعتي ورجوي در اين شهر بازدید كرد.
گروه صنعتی شیشه و بلور کاوه که تاکنون در استان های؛ مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، قزوین، فارس و خراسان رضوی سرمایه گذاری کرده است، با دعوت فرماندار سقز، مقصد بعدی خود را کردستان و شهر سقز انتخاب كرده است.
صنایع شیشه کاوه، دارای تولیدات؛ شیشه تخت، ظروف شیشه ای، بلوک شیشه ای، جوش شیرین، پتروشیمی، شیشه مشجر، کربنات سدیم، بطری و جار است.
این گروه صنعتی، محصولات خود را به بیش از 50 کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی، آسیای، خاورمیانه، و آفریقایی صادر می کند.
این شرکت دارای بزرگترين واحد تولید متانول در جهان است که كارخانه آن در بندر دير استان بوشهر قرار گرفته است.

گروه صنعتی شيشه كاوه در سال ۱۳۶۱ فعاليت خود را آغاز كرد
گروه صنعتی شيشه كاوه در سال ۱۳۶۱ با هدف تأمين انواع ظروف شيشه‌اي خانگي فعاليت خود را با تأسيس كارخانه بلور شيشه در شهر صنعتي كاوه آغاز كرد.
اين سازمان در سال ۱۳۷۹ فعاليت‌هاي خود را در زمينه توليد شيشه گسترش داده و كارخانه شيشه تخت و آيينه ايران فلوت را راه اندازي كرد و شروع به توليد شيشه هاي فلوت با آخرين فن آوري‌هاي ساخت شيشه نمود. اين محصول بواسطه شيشه گداخته روي بستر قلع مايع بدست مي‌آيد.
این مجموعه هم اکنون با بيش از ۳۵ سال تجربه به عنوان بزرگترين توليد كننده شيشه و بلور در بخش خصوصي در كشور ايران و منطقه شناخته مي‌شود. در حال حاضر فعاليت‌هاي اين گروه در چهار حوزه كسب و كار شامل بلور يا ظروف شيشه اي ، شيشه‌هاي تخت، مواد اوليه صنعت شيشه و صنايع پتروشيمي دسته بندي مي‌گردند.
بر اساس آخرین اطلاعات و به گفته مسئولان این شرکت بیش از 12 هزار نفر در گروه صنعتی شیشه و بلور کاوه مشغول کار هستند.

کد خبر 5718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha