وعده یکی از نامزدهای انتخابات عراق برای تبدیل استان صلاح‌الدین به اقلیم فدرال

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق هدف اصلی برنامه انتخاباتی خود را تبدیل استان صلاح الدین به یک اقلیم فدرال عنوان کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، "ناجح المیزان"، نامزد حزب فدرالیسم ملی در انتخابات پارلمانی پیش رو در عراق امروز (سه شبه) اعلام کرد که مهم ترین مسئله در برنامه انتخاباتی وی تبدیل استان صلاح الدین در شمال این کشور به یک اقلیم فدرال می باشد و این کار را یک وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی می داند.

المیزان وعده های انتخاباتی خود را قانونی خوانده و ضمن تاکید بر این که تبدیل استان صلاح الدین به اقلیم فدرال نزدیک است و این مسئله به محض انجام همه پرسی در استان محقق می شود، دولت عراق را نیز به خودداری از اجرای قانون اساسی متهم کرد.

این نامزد انتخابات عراق پیوستن این کشور به اساسنامه رم با هدف بررسی پرونده های حمله داعش به موصل، جنایت اسپایکر، مسئله حویجه، فراری دادن زندانی ها و فساد مالی به دیوان بین المللی کیفری در لاهه را یکی دیگر از اهداف خود برشمرده و خاطر نشان ساخت که پرونده آوارگان و افراد ربوده شده و دیگر فجایع چهار سال گذشته را نیز دنبال خواهد کرد.

کد خبر 58678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha