انتخاب نایسر از جانب دفتر رهبر انقلاب به عنوان منطقه دارای مشکل حاشیه نشینی

سرویس کردستان- استاندار کردستانی گفت: از جانب دفتر رهبر معظم انقلاب سه ناحیه در سه شهر کشور به عنوان مناطق دارای مشکل حاشیه‌نشینی انتخاب شده تا کارهای عمرانی ویژه‌ای انجام شود که ناحیه منفصل شهری نایسر نیز از جمله این نواحی است.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، بهمن مرادنیا در جلسه بررسی مشکلات اجرایی ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج با بیان اینکه مقرر شده کمبودها و مشکلات زیرساختی نایسر در کمترین زمان با همکاری دستگاه‌های مختلف زیر نظر دفتر رهبری برطرف شود، افزود: از مدیران و دستگاه‌های مختلف از جمله شرکت گاز، آب و فاضلاب، برق، علوم پزشکی، ورزش و جوانان و نوسازی مدارس می‌خواهم که از این فرصت استفاده کنند و بازنگری اساسی در وضعیت و زیرساخت‌های نایسر داشته باشند.

استاندار کردستان به وجود مشکلات و جمعیت زیاد ناحیه منفصل شهری نایسر اشاره کرد و یادآور شد: همه دستگاه‌ها باید یک بار برای همیشه مشکلات و کمبودهای این ناحیه را برای همیشه رفع کنند تا دیگر شاهد وجود بحران در این منطقه نباشیم.

مرادنیا خواستار کمک و همدلی مردم و معتمدان برای اجرای برنامه‌های در دست اجرا در این ناحیه شد و گفت: مردم با اجرای طرح‌های مورد نظر، خدماتی را دریافت می‌کنند اما حفظ این خدمات برعهده خود ساکنان منطقه است و می‌طلبد مردم نهایت همکاری را با دستگاه‌های خدمات رسان داشته باشند.

وی مشکلات کنونی نایسر را انجام ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان و بر لزوم برخورد شدید با این امور تاکید کرد و اظهار داشت: امروز همه باید با جدیت کار را شروع کرده و در زمان مشخصی کار ساماندهی ناحیه منفصل شهری نایسر پایان یابد.

دریافت مجوز ایجاد درمانگاه در نایسر
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری سنندج نماد کار تیمی در استان هستند، افزود: اگر همدلی و حمایت استاندار نبود کارهای عمرانی در این شهر به نتیجه نمی‌رسید، همچنانکه بهره‌برداری از پیاده‌راه فردوسی از جمله اقدامات ارزشمند در سال جاری است.
محسن فتحی کارهای انجام شده در ناحیه منفصل شهری نایسر را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته این اقدامات جوابگوی رشد جمعیت در این ناحیه نیست و نیاز است دستگاه‌های خدمات رسان با همدلی و همکاری برای رفع مشکلات این منطقه به طور جدی ورود کنند.
وی خواستار رفع این مشکلات تا پایان دولت تدبیر و امید شد و اظهار داشت: در حال حاضر خدمات در بخش درمانی نایسر با تعرفه دولتی ارائه نمی‌شود، بنابراین مجوز احداث درمانگاه با تعرفه دولتی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نایسر دریافت کردیم.
نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی سرانه فضای ورزشی و آموزشی را بسیار ناچیز دانست و اضافه کرد: حاکمیت همت کرده که مشکلات سه ناحیه منفصل شهری در کشور از جمله نایسر رفع شود، پس همه دستگاه‌ها باید از این فرصت برای ساماندهی این منطقه استفاده کنند.

۱۶۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی زیرساخت‌های نایسر نیاز است
شهردار سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: برابر تصمیم وزارت کشور و با دستور دفتر رهبر معظم انقلاب، اقداماتی در ۱۰ روز گذشته در نایسر آغاز شده و تمام ماشین آلات شهرداری در قالب اکیپ‌های راهسازی فعالیت خود را شروع کرده اند.

حمشت‌الله صیدی یادآور شد: ایجاد فضای سبز به مساحت ۳.۲ هکتار در ورودی نایسر، احداث رفیوژ بلوار امام شافعی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع و رفیوژ خیابان دکل به مساحت ۶ هزار مترمربع از دیگر طرح هایی است که در این ناحیه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در گام اول آسفالت بلوار اصلی(امام شافعی) نایسر در اولویت است، اضافه کرد: ساماندهی چند خیابان دیگر از جمله بلوار دکل و خیابان حیران در دستور کار است و عملیات راهسازی نیز شروع شده و قیرپاشی و آسفالت هم به دنبال آن انجام می‌شود.

شهردار سنندج به برنامه‌ریزی برای ساماندهی بلوار گاز هم اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع عملیات ساماندهی ورودی و خروجی ناحیه منفصل شهری نایسر به زودی رفع می‌شود و در مجموع یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی زیرساخت‌های این ناحیه نیاز است.

در این جلسه مصوب شد شرکت‌های برق و آب و اداره کل منابع طبیعی، مشکلات و موانع سر راه اجرای پروژه‌های زیرساختی ناحیه نایسر را رفع کنند.

کد خبر 5965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha