توضیحات استاندار درباره محدودیت های جدید کرونایی در کردستان

سرویس کردستان- جلسە ستاد استانی مدیریت کرونا بە ریاست استاندار کردستان و باحضور مدیران و مسئولان مرتبط در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، بهمن مرادنیا در این جلسه به اعمال برخی محدودیت ها در شهرهای استان همسان با دیگر شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: چهار شهرستان سنندج، مریوان، کامیاران و قروه در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها وضعیت نارنجی دارند.

وی اضافه کرد: به تبع وضع موجود در هر شهرستان تعطیلی برخی مشاغل و کاهش نیروی کار در ادارات انجام خواهد گرفت.

مرادنیا افزود: دستگاه‌های خدمات رسان و اداراتی که ارائه خدمت در آنها جزو ضروریات زندگی مردم است تعطیل نخواهند شد.

استاندار کردستان اظهار کرد: ورود و خروج خودروهای شخصی به شهرهای دارای وضعیت قرمز ممنوع است و در صورت نادیده گرفتن این امر جرایم یک میلیون تومانی در انتظار آن خودروها خواهد بود.

وی هدف از اعمال محدودیت ها را بازگرداندن وضعیت شهرها از قرمز به نارنجی و زرد و در نهایت رسیدن به وضعیت سفید ذکر کرد و گفت: درصورت همکاری مردم طی دو هفته اجرای این طرح تغییر وضعیت و بهبود شرایط امکان پذیر است کما اینکه شهرستانی مانند بیجار با رعایت مردم در دو هفته گذشته از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرد.

مرادنیا ادامه داد: ما از اینکه مجبور به تعطیلی برخی مشاغل و کسب و کارها هستیم ناراحتیم، اما همه مردم بدانند که تنهاهدف ما سلامت مردم و کاستن از میزان بستری و مرگ و میرها توسط ویروس کرونا است.

وی بیشترین آسیب وارد شده به مردم را به سبب عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: از همه مردم عاجزانه تقاضامندم به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند تا هرچه زودتر شرایط استان به حالت عادی بازگردد.

استاندار کردستان در ادامه تاکید کرد: همه دستگاه ها و سازمانهای دولتی باید امکانات خود را در اختیار نظام سلامت قرار دهند، چرا که این امکانات متعلق به خود مردم است و باید از آن در جهت بهبود شرایط استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی به طور مستمر اطلاع رسانی های لازم را در خصوص وضعیت شهرستانها در بیماری کرونا را انجام دهد، افزود: اطلاع رسانی باید به نحوی انجام گیرد که مسائل کاملا شفاف برای مردم توضیح داده شود تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

مرادنیا با بیان اینکه برخی اماکن نظیربانک ها و دفاتر پستی و خدماتی محل مراجعه روزانه مردم است گفت: لازم است رایزنی ها و هماهنگی هایی صورت بگیرد تا محاکم و،جلسات دادگاه دو هفته به تعویق بیافتند تا مردم کمتر به این اماکن مراجعه نمایند.

استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه کرونا هم اکنون بیشتر از دورهمی های خانوادگی شیوع پیدا میکند تلاش داریم تا بتوانیم محدودیت های آمد و رفت از ساعت ۲۱ به بعد را اجرایی و مجوز آن را دریافت کنیم.

کد خبر 600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha