واکنش مسرور بارزانی به فراخوان کاظمی برای آغاز گفتگوی ملی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان از فراخوان مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق برای برگزاری گفتگوی ملی برای پایان دادن ریشه ای به مشکلات بین جریانات سیاسی این کشور استقبال کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المرکز الخبری الوطنی، مسرور بارزانی در تویتی در این باره نوشت: به نمایندگی از دولت اقلیم کردستان از فراخوان مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق برای برگزاری گفتگوی ملی بین جریانات عراق با هدف حل ریشه ای همه مشکلات و تنش ها استقبال می کنم.
مسرور بارزانی همچنین نوشت: آمادگی مان را برای توافق فراگیر و نهایی برای حل کلیه مشکلات بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان براساس قانون اساسی کشور اعلام می نمایم.
یادآور می شود مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق صبح امروز در یک پیام تلویزیونی خواستار برگزاری گفتگوی ملی با حضور همه جریانات عراقی با هدف ترجیح دادن منافع میهنی شد.
کاظمی از همه جریانات سیاسی، مردمی، جوانان و مخالفان دولت خواست در گفتگوی مسئولانه در مقابل مردم و تاریخ حضور یابند و منافع عراق را ترجیح داده و از گفتمان تحریک کننده و اتهام زنی سیاسی دست بردارند و زمینه برگزاری موفق انتخابات زودهنگام را فراهم کنند و به مردم این کشور فرصت امید و اعتماد به حاکمیت و نظام دمکراتیک را اعطا کنند.
نخست وزیر عراق همچنین گفت: با وجود همه موانع و چالشها، یک فرصت واقعی برای بازیابی نقش تاریخی عراق در منطقه و جهان فراهم شده است و دولت بر اراده ملت در زمینه تحقق امنیت، صلح، آبادانی و پیشرفت تأکید دارد.
کاظمی خاطرنشان کرد: براساس این مسئولیت تاریخی و در فضای محبت و تسامحی که دیدار پاپ از عراق آن را تقویت نمود فراخوان "گفتگوی ملی" را مطرح می کنیم تا بیانگر تحقق خواسته های مردم عراق باشد.
نخست وزیر عراق همچنین افزود: گفتگوی استراتژیکی که دولت درباره سازوکارهای همکاری با ائتلاف بین المللی آغاز کرده است، به طور کلی بر ایجاد زمینه و هماهنگی ها برای خروج کلیه نیروهای رزمی خارجی از عراق در چارچوب سازوکارهای فنی زمانبندی شده مورد اتفاق و حفظ همزمان روابط با کشورهای عضو ائتلاف در بهترین سطح و حفظ حاکمیت و امنیت عراق استوار است.
مصطفی کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین خواستار یک گفتگوی ملی واقعی و ریشه ای در همه سطوح رسمی، حزبی و مردمی با هدف دستیابی به توافق نهایی درباره روابط دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان با حفظ حاکمیت عراق و حل ریشه ای مشکلات مزمن و حل نشده هستم.

کد خبر 6039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha