اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌های کردستان افزایش می یابد

سرویس کردستان-اعضای شورا‌های اسلامی در شهر‌های این استان برای ششمین دوره انتخابات (سال ۱۴۰۰) به ۱۷۶ نفر می‌رسد که چهار نفر بیشتر از دوره کنونی است.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، مدیرکل امور شهری و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان در جمع خبرنگاران گفت: در دور پنجم فعالیت شورا‌های اسلامی در ۳۰ شهر این استان، ۱۷۲ نفر از سوی مردم برای تصمیم گیری در توسعه امور شهری برای پارلمان شهر‌ها انتخاب شدند.

جمشید اسدی افزود: در بین سال‌های ۱۳۹۶ تاکنون ۲ روستای استان به شهر ارتقا یافتند که طبق قانون در ششمین دوره انتخابات در هر کدم از این شهر‌ها باید پنج نفر به عنوان عضو اصلی شورا با رای مستقیم مردم انتخاب شوند.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان با بیان اینکه این شهر‌ها شامل هزارکانیان شهرستان دیواندره و سنته سقز است، یادآور شد: در دوره پنجم شورا‌های اسلامی این روستا‌ها سه عضو داشتند، ولی با تبدیل به شهر در انتخابات آینده برای هر کدام ۲ عضو اضافه خواهد شد.

اسدی گفت: در این استان ۳۲ شهر وجود دارد که در دوره ششم انتخابات شورا‌های اسلامی شهر سنندج دارای ۹ عضو، شهر‌های سقز، بانه، بیجار، کامیاران، قروه و مریوان دارای هفت عضو و بقیه شهر‌ها دارای پنج عضو خواهند بود.

اسدی تاکید کرد: داوطلبان متقاضی شرکت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها می‌توانند در ۵۲ نقطه تعیین شده در این استان برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

کد خبر 6125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha