دولت تا تایید نهایی انتخابات به کار خود ادامه می‌دهد/ با ترکیه بر سر عملیات علیه پ.ک.ک هماهنگ نکردیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر نبود هیچ گونه هماهنگی با ترکیه در رابطه با عملیات نظامی علیه حزب کارگران کردستان در مرز دو کشور، از ادامه فعالیت دولت تحت رهبری خود تا زمان تایید نتایج انتخابات پارلمانی از سوی دادگاه فدرال خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق شامگاه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد که تروریست ها در مناطق بیابانی حضور دارند و به طور ناامیدانه تلاش می کنند با نفوذ به مرزهای این کشور، دست به عملیات نظامی بزنند با این حال نیروهای امنیتی برای تعقیب آنها عملیات پیشگیرانه انجام می دهند.

نخست وزیر عراق در رابطه با عملیات کنونی نظامی ارتش ترکیه علیه حزب کارگران کردستان در منطقه واقع در مرز مشترک دو کشور نیز تاکید کرد که هیچ گونه هماهنگی میان بغداد و آنکارا در رابطه با این عملیات وجود ندارد.

عبادی با اشاره به دعوت جریان های سیاسی برای برگزاری نشستی با هدف توافق بر سر برنامه اداره کشور در مرحله پیش رو، این کار خود را پروژه ای برای وضع پایه و اساس یک توافق اساسی در راستای تدوین برنامه کشور برشمرد.

نخست وزیر عراق ضمن درخواست از جریان های سیاسی برای احترام به سیاق قانون اساسی در رابطه با تعیین سرنوشت انتخابات پارلمانی اخیر این کشور، از دستگاه های قضایی نیز درخواست کرد که عاملان تقلب در انتخابات را تحت تعقیب قرار دهند و برای آنها حکم بازداشت صادر کنند.

عبادی همچنین خاطر نشان ساخت تا زمانی که دادگاه فدرال عراق نتایج انتخابات اخیر را تایید نکرده باشد، دولت تحت رهبری وی بدون توجه به پایان دوره فعالیت پارلمان کنونی نیز همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 61622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha