هشدار یک نماینده سابق کرکوک درباره فشار آمریکا برای بازگشت نیروهای پیشمرگ به این شهر

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک نماینده سابق عرب های کرکوک در مجلس عراق مخالفت قاطع خود را با طرح بازگشت نیروهای پیشمرگ به این شهر و تشکیل اتاق های هماهنگی مشترک در مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد اعلام کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، یاسین العبیدی در این باره گفت: همه شهروندان کرکوک از قومیت های مختلف تأکید دارند که وضعیت امنیتی کرکوک از سال 2003 تاکنون هرگز مانند دوره کنونی باثبات نبوده است.

العبیدی افزود: در صورتی که هماهنگی میان ارتش و نیروهای پیشمرگ در محدوده اقلیم کردستان باشد ایرادی ندارد. اما هر گونه بازگشت نیروهای کرد به کرکوک یا سایر مناطق مورد مناقشه را مردود و به منزله تجاوز و نادیده گرفتن دستاوردهای طرح اعمال قانون است.

این نماینده سابق کرکوک در مجلس عراق تصریح کرد: امنیت کرکوک، یک موضوع داخلی عراق است و هیچ ارتباطی به نیروهای امریکا ندارد و اینکه دولت اقلیم کردستان برای فشار بر دولت مرکزی به آمریکا وابسته است برای دولت عراق مایه شرمساری است. زیرا انتظار می رود تصمیم گیری های بغداد، مستقل باشد.

یادآور می شود نماینده دولت اقلیم کردستان در اتاق عملیات مشترک تأکید کرده بود ایالات متحده آمریکا بر پر کردن خلأهای امنیتی در مناطق واقع شده بین پست های نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق تأکید دارد.

عبدالخالق طلعت در این باره گفته بود: کمیته هماهنگی مشترک بین اربیل و بغداد به زودی، آغاز به کار خواهد کرد و نشستی در سطح عالی بین فرماندهی عملیات مشترک عراق و وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان برگزار شده است و بازگشت نیروهای پیشمرگ به مرزهای مناطق مورد مناقشه از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 6197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha