تاکید بر ضرورت شرکت عراقی های مقیم خارج در انتخابات پارلمانی زودهنگام  این کشور

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان به تصمیم دولت مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق برای لغو رأی گیری در بیمارستانها، زندان ها و همچنین خارج از عراق واکنش نشان داده و شرکت این گروه ها در انتخابات را حقی قانونی دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، سعید مموزینی در این باره گفت: قانون اساسی، حق مشارکت هر شهروند بالغی در انتخابات و دادن رأی کاملا آزادانه را تضمین کرده است و عراقی های مقیم خارج حق دارند در انتخابات شرکت و نامزدهای مورد نظرشان را انتخاب کنند.

مموزینی افزود: در صورت نگرانی از وقوع تقلب در انتخابات، می توان این موضوع را از طریق چند راهکار فنی که کمیسیون عالی انتخابات اقدام به انجام آن می نماید به همراه انتخاب شخصیت های پاکدست و سالم برای مدیریت انتخابات، حل کرد. اما نمی تواند از مشارکت طیف گسترده ای از شهروندان در انتخابات که دارای حق رأی قانونی و میهنی هستند جلوگیری کرد.

یادآور می شود عبدالحسین الهنداوی مشاور نخست وزیر در امور انتخابات، دیروز چهارشنبه از تصمیم دولت برای ارسال اصلاحیه قانون انتخابات پارلمانی زودهنگام به مجلس عراق خبر داده بود که براساس آن، رأی گیری در خارج از این کشور، بیمارستان ها و زندان ها برگزار نخواهد شد.

کد خبر 627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha