از متفق هایمان می خواهیم علیه PKK نیز تدابیر جدی اتخاذ کنند

سرویس ترکیه - ناتان سالِس، مسئول هماهنگی مبارزه با ترور وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده است: ما از متفق های خود می خواهیم تنها در مبارزه با ترور بر روی داعش و القاعده تمرکز نکرده و علیه PKK نیز مواضع جدی اتخاذ کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی NTV، ناتان سالِس، مسئول هماهنگی مبارزه با ترور وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد: ایالات متحده آمریکا از نخستین کشورهایی است که PKK را در لیست گروه های تروریستی خود جای داده است. ما از متفق های خود می خواهیم تنها در مبارزه با ترور بر روی داعش و القاعده تمرکز نکرده و علیه PKK نیز مواضع جدی اتخاذ کنند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: رفتار آمریکا در برابر PKK مشخص است. از 1997 میلادی PKK را به عنوان گروه تروریستی اعلام کردیم. نگاه ما به PKK این گونه است.

سالس خاطرنشان کرد: ما با کشورهایی که در برابر منابع مالی PKK تدابیر جدی اتخاذ نکرده اند در حال تماس هستیم که رفتار خود در این خصوص را تغییر دهند. تاکید می کنیم که دوستانمان تنها علیه داعش و القاعده اقدام نکرده و در خصوص PKK نیز تدابیر جدی اتخاذ کنند. در بسیاری از کشورهای جهان برای PKK پول جمع آوری می شود و آمریکا علیه این موضوع مبارزه می کند. از متفق هایمان نیز انتظار چنین برخوردی را داریم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 63265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha