آخرین تحولات درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه2021 عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – معاون نخست وزیر اقلیم کردستان تأکید کرد قبلا با دولت مرکزی به توافقی دست یافته ایم که در لایحه بودجه گنجانده شده و این لایحه به مجلس عراق برای تصویب ارسال شده است. همچنین با کمیسیون مالی درباره آن گفتگو کرده ایم.

به گزارش کرد پس به نقل از المرکز الخبری الوطنی، قباد طالبانی در این باره گفت: تاکنون، هیچ گونه پیشنهادی به عنوان جایگزین برای پیشنهاد گنجانده شده در لایحه بودجه وجود ندارد. در نتیجه، دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان باید قانون مذکور را اجرا نمایند.

قباد طالبانی افزود: ما بارها تأکید کرده ایم برای تصحیح مسیر وضعیت اقتصادی و مالی دولت در راستای صحیح، باید قانون قابل اجرا باشد. در این راستا، بر این باوریم که متن و ساختار مورد اتفاق ما با دولت عراق بهترین متن و توسط اربیل و بغداد قابل اجرا است.

رئیس هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان درباره اتهام واگذاری نفت اقلیم کردستان به ترکیه به مدت 50 سال گفت: ادعاها در این باره عاری از صحت است و توافق مذکور، درباره انتقال و بازاریابی نفت از طریق خاک ترکیه است و توافق مذکور، مشابه توافق بغداد با ترکیه در این باره است.

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان همچنین افزود: در مذاکرات با وزیر نفت عراق، درخواست تأسیس شرکت بازاریابی نفت فدرال با مشارکت کلیه بخش های عراق را ارائه کردیم تا در صورت فروش نفت اقلیم کردستان از طریق شرکت سومو، نمایندگانی از اقلیم نیز در آن حضور داشته باشند.

کد خبر 6342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha