عضو ائتلاف الوطنیه: احتمالا قانون بودجه عراق روز پنج شنبه با رأی اکثریت تصویب خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف الوطنیه در مجلس عراق از احتمال گنجاندن رأی گیری درباره قانون بودجه در جلسه پنجشنبه مجلس خبر داد و تأکید کرد توافق با اقلیم کردستان به دست نخواهد آمد و رأی گیری براساس رأی اکثریت انجام خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "زیتون الدلیمی" در این باره گفت: اختلافات بین اربیل و بغداد تاکنون به مرحله توافق نرسیده است و نمایندگان اقلیم کردستان بارها تلاش کرده اند قانون دادگاه عالی فدرال را به قانون بودجه نسبت دهند و همه تلاش هایشان در این زمینه با شکست مواجه شده است. زیرا قانون دادگاه عالی فدرال یک قانون مهم و دائمی و منبع بسیاری از قوانین دیگر است. بنابراین نمی توان آن را با قانونی که هر سال تغییر می کند ارتباط داد.

الدلیمی پیش بینی کرد قانون بودجه به جای چهارشنبه در دستور کار روز پنجشنبه مجلس قرار گیرد و با رأی اکثریت تصویب شود. زیرا به دلیل تحقق رأی دو سوم نمایندگان درباره قانون جدید دادگاه عالی فدرال، اصلاحیه قانون فعلی به تصویب خواهد رسید.

یادآور می شود محمد شبکی عضو شبک ائتلاف فتح اخیرا اعلام کرده بود مجلس بودجه عراق را به استثنای مواد و ردیف های مورد اختلاف بین بغداد و اربیل به تصویب خواهد رساند و تصویب بودجه، نیازمند چند جلسه در مجلس است.

کد خبر 6484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha