تصرف عفرین نقطه سیاهی برای قدرت‌های جهانی بود/ترکیه خطر بزرگی برای جهان است

سرویس سوریه-عضو نمایندگی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در اقلیم کُردستان عراق گفت:وضعیت عفرین‌ بدین نحو نمی‌ماند و این‌ منطقه بخش جدایی ناپذیری از نقشه کُردستان سوریه است و باید به کُردستان سوریه بازگردد.

«فتح‌الله حسینی» عضو نمایندگی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به سومین سالروز تصرف عفرین توسط ارتش ترکیه گروه‌های جهادی اظهار کرد:تصرف عفرین توسط دشمنی مانند ترکیه غم‌ بزرگی برای همه کُردها بود.عفرین منطقه آرامی در سوریه بود که حمله ترکیه و گروه‌های جهادی باعث آواره شدن‌ سیصد هزار نفر در این منطقه شد.

وی ادامه داد:ترکیه در پیش چشم‌ قدرت‌های جهان عفرین‌ را تصرف کرد و امروز دست به تغییر دموگرافی این منطقه زده است و این‌ نقطه سیاهی در کارنامه همه قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی است.

وی افزود:وضعیت عفرین‌ بدین نحو نمی‌ماند و این‌ منطقه بخش جدایی ناپذیری از نقشه کُردستان سوریه است و باید به کُردستان سوریه بازگردد.

وی گفت:عفرین شهر کُردهاست و توسط کُردها آباد و آرام شد.این شهر آرام امروز به مشکل‌دارترین شهر سوریه تبدیل شده است.

عضو نمایندگی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در اقلیم کُردستان عراق خاطرنشان کرد:ترکیه خطر بزرگی برای همه جهان است و نه تنها در منطقه بلکه در تعداد زیادی از کشورهای آسیا و آفریقا دست به اقدام نظامی و اقدامات تروریستی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد:قدرت‌های جهانی نباید در مقابل اقدامات ترکیه سکوت کنند و لازم‌ است در جهت مهار ترکیه اقدام کنند.

کد خبر 6570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha