تظاهرات دانش آموزان در سلیمانیه به خشونت کشیده شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- تظاهرات امروز دانش آموزان پایه دوازدهم در سلیمانیه به خشونت کشیده شده و منجر به تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی دانش آموزان شد.

به گزارش کردپرس، امروز پنج شنبه 28 اسفند/ 18 مارس، دانش آموزان مقطع 12 متوسطه در شهر سلیمانیه در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر دست به تجمع و تظاهرات اعتراضی زدند.

سایت خبری خندان گزارش داد که مطالبات این دانش آموزان شامل کاهش سرعت تدریس دروس و افزایش زمان استراحت پیش از امتحانات اعلام شده و آنان سعی در ورود به ساختمان کردند، اما با ممانعت مسئولین روبرو شدند.

سایت رادیو نوا نیز گزارش داد با ممانعت مسئولین، شماری از دانش آموزان به سوی درهای شیشه ای ساختمان اداره آموزش و پرورش سلیمانیه اقدام به سنگ پراکنی کرده و درهای ساختمان را شکستند.

در پی این اقدام دانش آموزان نیروهای امنیتی سلیمانیه که در محل حضور داشتند، به سوی دانش آموزان تیراندازی کردند، اما هیچ کسی مجروح یا کشته نشده است.

پس از به خشونت کشیده شدن این تظاهرات، دامنش آموزن تجمع خود را به مقابل استانداری سلیمانیه منتقل کردند.

معاون مدیر کل ادارە آموزش و پرورش سلیمانیە نیز با اشارە بە اینکە امروز این ادارە تعطیل بودە گفت کە مطالبات دانش آموزان قابل اجرا نیست و در تظاهرات امروز یکی از آنان بە دلیل شکستە شدن شیشە های ساختمان دچار جراحت دست شدە است.

کد خبر 6578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha