تصویب بودجه عراق با رأی اکثریت مجلس، برای کشور خطرناک است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان درباره تصویب بودجه با رأی اکثریت نمایندگان هشدار داد و آن را اقدامی خطرناک دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از المرکز الخبری الوطنی، "میاده نجار" در این باره گفت: سهم اقلیم کردستان از بودجه سال 2021 حدود 12 درصد است و این سهم، حقوق کارمندان، نیروهای پیشمرگ، حقوق بگیران تأمین اجتماعی، خانواده های شهدا، زندانیان سیاسی و هزینه های وزارتخانه ها را دربرمی گیرد.

نجار افزود: دولت مرکزی با استناد به گزارش شرکت سومو و گزارش وزارت نفت دولت مرکزی، کلیه اطلاعات را مبنی بر میزان تولید نفت روزانه 460 هزار بشکه از میادین اقلیم کردستان در اختیار دارد که براساس آنها روزانه 150 هزار بشکه نفت به شرکت های نفتی بابت هزینه های اکتشاف، استخراج، انتقال و فروش نفت تحویل داده می شود و 25 تا 30 هزار بشکه در داخل اقلیم کردستان هزینه می شود و 250 هزار بشکه نفت برای اقلیم کردستان باقی می ماند که آن را به فروش می رساند.

این نماینده کرد افزود: در صورتی که اقلیم کردستان را استان های دیگر عراق مقایسه می کنیم می بینیم برخی از آنها روزانه 150 هزار بشکه نفت مصرف می کنند.

میاده نجار خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان با دولت مرکزی درباره بودجه سال 2021 توافق کرده و از ردیف های 10 و 11 در بودجه حمایت می کند.

عضو فراکسیون حزب دمکرات در مجلس عراق تصریح کرد: مذاکرات بین طرفین تا این لحظه ادامه دارد و هیأت اقلیم کردستان در بغداد است و با نخست وزیر و فراکسیونهای سیاسی مذاکره می کند.

میاده نجار از اظهارنظر برخی فراکسیون ها مبنی بر ضرورت تحویل بیش از 250 هزار بشکه نفت از سوی دولت اقلیم کردستان به بغداد اظهار تعجب کرد و گفت: آنها خودشان از همه امور اطلاع دارند و کلیه اطلاعات و داده ها را در اختیار دارند و می دانند که اقلیم کردستان قادر به تحویل دادن بیش از 250 هزار بشکه در روز نیست.

عضو فراکسیون حزب دمکرات اظهارات این گروه از سیاستمداران عراقی را "تبلیغات انتخاباتی زودهنگام برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی هایشان در زمینه خدمت به شهروندان" دانست و با هشدار درباره تلاش ها برای تصویب لایحه بودجه با رأی اکثریت گفت: این اقدام خطری برای ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی عراق به عنوان یک کشور چند قومیتی – مذهبی است که کردها در آن دومین گروه قومیتی هستند.

میاده نجاد: نمی توان با نادیده گرفتن توافقات، از تفکر تحمیل و اجبار استفاده کرد.

کد خبر 6593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha