کردستان ظرفیت پذیرش مسافر را ندارد

سرویس کردستان- سه شهر استان کردستان در حال حاضر به رنگ نارنجی کرونایی درآمده است، بنابراین نیاز است تدابیری اندیشیده شود تا برای جلوگیری از وخیم شدن وضعیت، از ورود مسافران به استان جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان امروز در خبری اعلام کرد که امسال ورود خودرو به کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 54 درصد افزایش یافته است. این خبر شاید اگر در موقعیت دیگری غیر از کرونا بود، خوشایند و مسرت بخش بود چرا که نوید بخش ورود گردشگر به استان و رونق اقتصادی بود اما با وجود ویروس منحوس این خبر نه تنها خوشحال کننده نیست بلکه مایه تلخکامی است چرا که کرونا روند صعودی در کردستان به خود گرفته و با ورود مسافران می توان وضعیتی مانند خوزستان را برای آن پیش بینی کرد.

کرونا در کردستان در روزهای اخیر اوج گرفته و روزانه بیش از 60 نفر را مبتلا کرده که این یک زنگ خطر است. جالب است که در روزهای اخیر خبری هم در فضای مجازی دست به دست شده که سنندج را از نظر آلودگی هوا، پاک ترین شهر اعلام کرده و همین مسئله موجب سرازیرشدن شدن سیل مسافران به این استان شده است. این در حالی است که حالا دیگر سه شهر در استان کردستان به حالت نارنجی درآمده است و سایر شهرها هم تقریبا به رنگ زرد هستند که با این اوصاف تغییر رنگ شهرهای استان به زودی قابل پیش بینی است به ویژه شهرهای سنندج و مریوان که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هنوز تعداد زیادی از شهروندان آن به کرونا مبتلا نشده اند و با توجه احتمال افزایش تعداد افزاد، وضعیتی مانند خوزستان برای آنها قابل پیش بینی است.

استاندار کردستان هم چند روز پیش در ستاد استانی کرونا اعلام کرد که مسافران از سفر به استان کردستان پرهیز کنند. بهمن مرادنیا به ویژه برای شهرهای مسافر پذیر بانه، سقز و مریوان بسیار ابراز نگرانی کرد که در این شهرها، خانه های شخصی بدون مجوز پذیرای مسافر هستند و با توجه به اینکه در این حالت به طور معمول صاحب خانه و خانواده در همان ساختمان ساکن هستند، احتمال درگیر شدن تمام افراد با کرونا وجود دارد و این وضعیت بسیار نگران کننده است.

با این اوصاف نیاز است تدابیری اندیشیده شود و برای پیشگیری از وخیم شدن وضعیت کرونایی کردستان، از ورود مسافر به استان جلوگیری شود.

کد خبر 6666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha