مخالفت جریان های شیعه موجب برهم زدن توافق اربیل-بغداد بر سر بودجه شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده اتحاد اسلامی در مجلس عراق اعلام کرد که مخالفت جریان های شیعه با توافق اخیر اربیل و بغداد، موجب برهم زدن این توافق شده است.

به گزارش کردپرس، در حالی که در آخرین ساعات روز جمعه 29 اسفند منابع خبری از حصول توافق میان اربیل و بغداد بر سر سهم اقلیم کردستان و احتمال تصویب آن در لایحه بودجه 2021 عراق توسط مجلس این کشور خبر دادند، بودجه به تصویب نرسیده و نشستی که قرار بود روز شنبه برای بررسی و تصویب بودجه برگزار شود نیز لغو شد.

در این مورد جمال کوچر نماینده حزب اتحاد اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق به شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، گفت که جریان های شیعه عراقی با توافق میان اربیل و بغداد مخالفت و آن را دستکاری کرده اند و این مخالفت موجب برهم زدن توافق شده است.

وی افزود که جریان های شیعه تاکید می کنند، اگر دولت اقلیم کردستان نفت خود را به دولت مرکزی عراق تحویل ندهد، نباید حتی یک دینار بودجه نیز از بغداد دریافت کند.

همچنین خاطر نشان ساخت که تصویب بودجه 2021 عراق به دلیل سهم اقلیم کردستان به تعویق نیافتاده و میان احزاب شیعه نیز بر سر سهم اقلیم از بودجه اختلاف وجود دارد و این جریان ها از این موضوع بهره برداری سیاسی می کنند.

کد خبر 6679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha