زنگ خطر قرمز شدن وضعیت کرونا در ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شاهد افزایش موارد بستری کرونا در برخی از شهرهای کشور هستیم و امکان قرمز شدن ارومیه طی روزهای آتی وجود دارد.

به گزارش کردپرس، علیرضا رئیسی در این خصوص بیان کرد: روند بستری در ارومیه و نقده در استان آذربایجان غربی کماکان صعودی است.

همچنین معاون کل وزیر بهداشت نیز گفت: در شهرستان های فیروزکوه، دماوند وضعیت قرمز شده و اوضاع در شهرهای بوشهر و ارومیه هم صعودی است.

حریرچی، این افزایش ها را نتیجه خریدهای اسفندماه دانست و گفت: نتیجه مسافرتها و دید و بازدیدهای نوروز چند هفته آینده بروز خواهد کرد.

در همین راستا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی این استان در ایام نوروز ممنوع است.

او افزود: این شهرها طبق اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا شامل ارومیه، نقده، چایپاره و ماکو است و در صورت اصرار به ورود و یا خروج به مبلغ پنج میلیون ریال جریمه اعمال خواهد شد.

به گزارش کردپرس، طبق آخرین آمار، در شبانه روز گذشته 459 نفر با علایم سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند که از این تعداد، 237 نفر مبتلای قطعی بودند.

در حال حاضر 138 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و 29 نفر هم تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند.

این استان در شبانه روز گذشته فوتی نداشت و مجموع فوتی های کرونا 3 هزار و 726 نفر باقی ماند. مجموع کل مبتلایان نیز 119 هزار و 620 نفر از ابتدای شیوع کرونا بوده است.

کد خبر 6740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha