اولین واکنش کردها به عدم برگزاری انتخابات پارلمانی برای عراقی های مقیم خارج

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان کمیسیون عالی انتخابات این کشور مبنی بر عدم برگزاری انتخابات برای عراقی های مقیم خارج را، به منزله محروم کردن این شهروندان از مشارکت در انتخابات دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "ریبین سلام" در این باره گفت: توجیه های کمیسیون عالی انتخابات در این باره، از نظر اداری و فنی غیر منطقی و غیر مقبول است. به همین دلیل باید از این تصمیم عقب نشینی کنند. گویی می خواهند به عراقی های مقیم خارج این گونه القا کنند که آنها شهروند عراق نیستند و در زمینه تعیین سرنوشت آن، هیچ حقی ندارند.

ریبین سلام افزود: در هر انتخاباتی در دنیا شهروندان آن کشور در سایر کشورها از حق رأی دادن برخوردار هستند که آخرین نمونه آن انتخابات پارلمانی ترکیه بود که با وجود اوضاع ناشی از انتشار بیماری کرونا، شهروندان ترکیه ای مقیم اقلیم کردستان در انتخابات پارلمانی کشورشان شرکت کردند.

عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: این تصمیم به زیان کردها و سایر اقلیت ها اعم از مسیحی و ایزدی است. به ویژه اینکه هزاران کرد مهاجر در آلمان، سوئد، نروژ و سایر کشورها زندگی می کنند.

یادآور می شود کمیسیون عالی انتخابات امروز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد انتخابات پارلمانی این کشور به دلایل فنیِ، مالی، حقوقی و بهداشتی در خارج از این کشور برگزار نخواهد شد.

کد خبر 6773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha