افزایش 95 درصدی تردد روزانه خودرو در جاده های کردستان

سرویس کردستان- رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: حجم تردد روزانه خودرو در سومین روز از سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته این استان ۹۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، دانش زندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق پایش دوربین‌های نظارتی این اداره کل در ۵۸ محور استان، در سوم فروردین امسال ۲۳۰ هزار و ۴۳۷ تردد در سامانه‌ها ثبت شد.

وی متوسط تردد ساعتی خودرو در استان را در سومین روز از سال جاری ۱۶۹ مورد اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یادآور شد: در سومین روز از سال جاری، آمار خودروهای ورودی به استان ۴۱ هزار و ۹۶ و خروجی از استان نیز ۴۳ هزار و ۲۴۹ مورد بود که به ترتیب در مقایسه با پارسال ۱۱۲ و ۱۲۳ درصد افزایش یافته است.

زندی با اشاره به اینکه میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در سوم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد کمتر است، اضافه کرد: پرترددترین محور استان در این روز، محور سنندج – سه راهی موچش با ۱۰ هزار و ۲۳۹ مورد تردد بوده است.

وی متوسط سرعت خودروها در این روز را ۷۱ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: سازمان حمل و نقل جاده‌های استان دارای سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مختلف شامل شماره گویا ۱۴۱ و شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ اعلام مسافت شهرها و محدویت‌های ترافیکی و هواشناسی جاده ای است و رانندگان می‌توانند برای دانلود اپلیکیشن ۱۴۱ روی تلفن همراه به سایت Goole Play و SipApp مراجعه کنند.

کد خبر 6803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha