گفتگوی تلفنی کوتاه عبدالله اوجالان با برادرش

سرویس ترکیه - در پی بی خبری از وضعیت سلامتی اوجالان، وکلای او خواستار دیدار حضوری با موکلشان در زندان امرالی شده اند.

به گزارش کردپرس، به نقل از گازته دیوار، دفتر حقوقی اسرین اعلام کرد که "عبدالله اوجالان از زندان امرالی تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش برقرار کرده است. این تماس تلفنی پس از مدت کوتاهی قطع شده و ادامه پیدا نکرده است."

عبدالله اوجالان و حامیلی ییلدیریم، که در زندان فوق امنیتی جزیره امرالی زندانی هستند اجازه پیدا کرده اند تا با خانواده هایشان تماس تلفنی برقرار کنند.

در اطلاعیه دفتر حقوقی اسرین آمده است: "خانواده های موکلان ما آقایان عبدالله اوجالان، عمر خیری کُنار، حامیلی ییلدیریم و وِیسی آکتاش ، که در زندان امرالی هستند، به منظور استفاده از حق مکالمه تلفنی با آن ها درخواستی به دادسراهای مربوطه ارائه داده اند. بنابراین آقای اوجالان و آقای حامیلی ییلدیریم توانستند با خانواده هایشان تماس بگیرند، و پس از مدت بسیار کوتاهی این تماس قطع شد. اما آقایان عمر خیری کُنار و ویسی آکتاش به دلیل اعتراض به شرایط بی خبری در زندان از قبول این تماس تلفنی سرباز زده اند."

دفتر وکالت اسرین همچنین اعلام کرد: "همانطور که می دانید ما از 27 آوریل 2020 نتوانستیم هیچ گونه ارتباطی با آقای اوجالان برقرار کرده و از حال ایشان باخبر بشویم. آخرین جلسه وکیل با ایشان 7 آگوست 2019 بود. پس از انتشار شایعات جدی در مورد زندگی آقای اوجالان در شبکه های اجتماعی در 14 مارس 2021 ، ما برای اطلاع از وضعیت سلامت ایشان و به عنوان یک حق قانونی خواستار یک جلسه حضوری شدیم. با این حال تا کنون پاسخی در این زمینه دریافت نکرده ایم. امروز نیز ما نتوانستیم به اطلاعات درستی پیرامون وضعیت سلامتی آقای اوجالان دست یابیم. ما همچنان پیگیر گرفتن پاسخ برای درخواست ملاقات آقای اوجالان در زندان امرالی هستیم. ما با اطلاع رسانی عمومی در این باره، از مقامات دعوت می کنیم که مطابق قانون عمل کرده و مسئولیت خود را به عهده بگیرند."

کد خبر 6869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha