احتمال ضعیفی درباره عدم تصویب نهایی بودجه 2021 عراق وجود دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون تغییر در مجلس عراق از احتمال ضعیفی درباره عدم تصویب نهایی بودجه 2021 این کشور خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، "بهار محمود" در این باره گفت: تصویب بودجه در هفته جاری، آسان به نظر نمی رسد. بلکه احتمال ضعیفی مبنی بر عدم تصویب نهایی وجود دارد.

بهار محمود افزود: جریانات مختلف دیدگاههای متفاوتی درباره بودجه دارد. به طوری که جریانات شیعه در میان خودشان توافق نظر ندارند. برخی از آنها خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند نه تصویب بودجه تا اینکه این موضوع به یک ابزار تبلیغاتی در اختیار مصطفی کاظمی نخست وزیر تبدیل نشود.

عضو فراکسیون تغییر خاطرنشان کرد: اما فراکسیون های سنی بر این باورند که بودجه تخصیص یافته به استان هایشان، در مقایسه به میزان ویرانی های ناشی از جنگ علیه داعش در این مناطق، بسیار کم است.

بهار محمود درباره موضع نمایندگان کرد درباره بودجه گفت: برخی از فراکسیون های کرد مانع توافق به دست آمده بین دولت های بغداد و اربیل درباره سهم بودجه اقلیم کردستان هستند. برخی دیگر از فراکسیون ها از زیر بار توافق مذکور شانه خالی کرده و خواستار اضافه کردن بندی به بودجه هستند که براساس آن، در صورت پایبند نبودن دولت اقلیم کردستان به توافق مذکور، سهم بودجه آن پرداخت نشود.

کد خبر 6910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha