مسافران به شهرهای آبی کردستان هم سفر نکنند

سرویس کردستان- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و توصیه می‌شود مسافران به هیچ شهری حتی مناطق آبی مسافرت نکنند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، ابراهیم قادری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرهای مریوان و سروآباد از لحاظ کرونا در وضعیت آبی و سقز، دیواندره، قروه و بانه نارنجی و دیگر نقاط استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت رنگ بندی استان از لحاظ کرونا، افزود: بر اساس شاخص نمادهای سامانه نرم افزار ماسک، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پر خطر است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه وضعیت آبی به معنی از بین رفتن کرونا نیست، اضافه کرد: مردم از مسافرت‌های غیر ضروری، تجمع در اماکن عمومی و دورهمی‌های خانوادگی خودداری و تا قطع زنجیره بیماری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

قادری یادآور شد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به مناطق قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و جریمه نقدی در پی خواهد داشت که در کردستان نیز در چهار شهرستان سقز، دیواندره، بانه و قروه این قانون اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته میزان ابتلای بالایی دارد، افزود: سرعت انتشار آن بیشتر از نوع معمولی است و تا حد امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از سفرهای غیرضروری توصیه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ممنوعیت تردد در شهرهای نارنجی استان همچنان ادامه دارد، گفت: فروردین سال گذشته مردم همکاری لازم را داشتند و امیدوارم امسال هم این روند استمرار یابد و از تجمعات، مسافرت و دورهمی‌ها پرهیز و بیماران با شروع علایم، به سرعت برای انجام تست مراجعه کنند.

قادری با اشاره به احتمال وقوع موج چهارم این ویروس، اظهار داشت: برای کنترل ویروس کرونا و مبارزه با آن تاکنون کادر بهداشت، سختی های بی‌شماری را پشت سر گذاشته اند و هنوز با ایثار و فداکاری در میدان مبارزه با کرونا ایستاده اند لذا از شهروندان تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌ها مدافعان سلامت را حمایت کنند.

کد خبر 6934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha