عضو ائتلاف فتح: به "بدعت توافق" پایان دهید و بودجه را با رأی اکثریت تصویب کنید

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق خواستار پایان دادن به "بدعت توافقات" درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه و تصویب آن با رأی اکثریت شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "منی الغرابی" در این باره گفت: مجلس مدتی طولانی در انتظار یافتن راه حلی نهایی برای قضیه سهم اقلیم کردستان از بودجه بود. اما اصرار اربیل بر عمل نکردن به مسئولیت ها و وظایفش و تمایل آن به تکرار سناریوی بودجه سالهای قبل از طریق تعلل و به تعویق انداختن با هدف خرید وقت و اعمال فشار بر پارلمان، مانع حل این موضوع و تأخیر در تصویب بودجه به مدت قریب به دو ماه شده است.

الغرابی افزود: شهروندان منتظر تصویب بودجه هستند. زیرا باعث حل رکود اقتصادی محلی و ایجاد اطمینان برای همگان می شود و تصویب بودجه به دلیل انتظار برای دستیابی به تفاهمات در پشت درهای بسته با هیأت های پیاپی اقلیم کردستان به تعویق افتاد.

این نماینده شیعه خاطرنشان کرد: ریاست مجلس باید قانون و آیین نامه داخلی مجلس را اجرا و بودجه را به رأی بگذارد و همه پیشنهادات ارائه شده درباره ردیف های مورد اختلاف را ارائه کند تا اعضای مجلس از میان آنها یک گزینه را در راستای منافع عمومی و به دور از تعارفات با رأی اکثریت انتخاب کنند. زیرا تعارفات مذکور، برای مردم جنوب و مرکز عراق، نتیجه ای جز کمبود خدمات و ویرانی تأسیسات زیربنایی به همراه نداشته است.

کد خبر 7004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha