پرونده بودجه به یک تنش سیاسی در عراق  تبدیل شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق تأکید کرد برخی از فراکسیون های مجلس به دلیل تغییر نرخ برابری دلار در مقابل دینار، از حضور در جلسه روز یکشنبه برای رأی گیری درباره بودجه خودداری کردند. این در حالی است که تغییر نرخ دلار جزو اختیارات مجلس نیست.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "احمد صفار" در این باره گفت: فراکسیون های سیاسی می بایست قانون بودجه را در ابتدای سال جاری تصویب می کردند. زیرا این قانون به طور مستقیم بر زندگی شهروندان و اوضاع عمومی کشور تأثیر دارد.

صفار افزود: کمیسیون اقتصادی همه اقدامات لازم را انجام داده و کلیه ملاحظات و تغییرات لازم را در بودجه اعمال و پیش نویس نهایی را برای رأی گیری در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اما متأسفانه مشاهده کردیم بسیاری از فراکسیون های سیاسی به دلایل مختلف، از جمله تغییر نرخ برابری دلار در مقابل دینار، از حضور در جلسه خودداری کردند.

این نماینده کرد افزود: تغییر نرخ برابری دینار در مقابل دلار آمریکا، به سیاست مالی عراق ارتباط دارد و مجلس در زمینه تغییر یا تثبیت آن هیچ اختیاری ندارد و این موضوع فقط به بانک مرکزی ارتباط دارد.

عضو فراکسیون حزب دمکرات همچنین گفت: با گذشت زمان، موضوع رأی گیری درباره بودجه به یک تنش سیاسی بین جریانات مختلف تبدیل شد که این موضوع به زیان شهروندان و اوضاع معیشتی آنهاست.

احمد صفار خاطرنشان کرد: در ورای مخالفت با تصویب بودجه به شکل کنونی آن انگیزه های سیاسی وجود دارد و کمیسیون اقتصادی بر این باور است که تغییر نرخ برابری دینار در مقابل دلار هیچ نفعی ندارد. اما کمیسیون مجبور به تصویب بودجه در راستای تأمین معیشت شهروندان است.

احمد صفار در پایان تأکید کرد: برخی از فراکسیون های سیاسی مانند دولت قانون و فراکسیون نهج وطنی و برخی از فراکسیون های زیر مجموعه ائتلاف فتح، تغییر نرخ برابری دینار در مقابل دلار را به عنوان پیش شرط برای حضور در جلسه رأی گیری درباره بودجه اعلام کرده اند.

کد خبر 7122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha