هشدار دامپزشکی به کردستانی ها: مرغ زنده نخرید

سرویس کردستان- پس از گزارش کُردپرس مبنی بر گرایش مردم کردستان به خرید مرغ زنده به علت افزایش قیمت مرغ گرم کشتاری ، دامپزشکی کردستان به آن واکنش نشان داده و به مردم هشدار داد که از این کار خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با توجه به کمبود گوشت مرغ گرم کشتاری در روزهای اخیر و افزایش تقاضای مردم برای تهیه گوشت مرغ و فرآورده‌های طیور، مردم از خرید و مصرف مرغ زنده خودداری کنند.

مجتبی ورمقانی اظهار داشت: برخی از شهروندان در شهرستان‌ها فریب تبلیغات سوداگران و سودجویان را خورده و اقدام به خرید مرغ زنده کرده که باید از این کار خودداری کنند.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان کردستان در اجرای وظایف خطیر خود برای تامین امنیت فرآورده های خام دامی و طیور و صیانت از حقوق شهروندان، هشدار می‌دهد که مرغ زنده از افراد فرصت‌طلب و دلال، خریداری نشود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: دامپزشکی استان، بازار عوام فریبانه مرغ زنده را فاقد وجاهت قانونی و بهداشتی می داند و تنها محل مطمئن برای تهیه گوشت مرغ و فرآورده‌های مربوطه کشتارگاه های طیور است، چراکه نظارت ها و ضوابط سازمان دامپزشکی در این واحدها با دقت اجرا می شود.

ورمقانی یادآور شد: به همین خاطر و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک انسان و دام و طیور بخصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از خرید مرغ زنده اجتناب شود.

وی به تشدید بازرسی در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: در همین زمینه فردی که در واحد عرضه فرآورده های خام دامی خود اقدام به عرضه و فروش مرغ زنده کرده بود با شکایت اداره کل دامپزشکی کردستان و با حکم قضایی پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: بازرسان ستادی بهداشت عمومی در راستای اجرای طرح تشدید نظارت ویژه نوروز ۱۴۰۰ این تخلف را ثبت و پس از جمع آوری و ضبط ۱۶ قطعه مرغ زنده، فرد خاطی را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داد.

ورمقانی یادآور شد: در طرح نوروزی سال جاری، ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در سطح استان تشکیل شده و اولویت در نظارت مستمر و منظم بر کشتارگاه های دام و طیور در سطح استان و بکارگیری نیروهای فنی برای نظارت مداوم بر کشتار دام و طیور است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

کد خبر 7147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha