146 ایلامی مبتلا به کرونا بستری هستند

سرویس ایلام - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از 146 نفر بیمار بستری کرونایی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم تنها عاملی است که می‌تواند ما را در کنترل و مدیریت پیک چهارم بیماری کرونا کمک کند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد کریمیان در ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، استان‌های ایلام و البرز رسما وارد پیک چهارم شده‌اند و با وجود افزایشی شدن آمارهای مربوط به بیماری کرونا، این مسئله قابل پیش بینی بود.

او گفت: از نظر ابتلا و بستری ها در روزها و هفته‌های آتی آمارها صعودی خواهد شد و اگر چه در حال حاضر آمار فوتی های بیماری کرونا در استان پایین است اما با وارد شدن استان به پیک چهارم قطعاً این آمار هم بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد۲۸۷۷۰نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۷۷نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند و در حال حاضر تعداد ۱۴۶بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۶۱۱۵مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۷۴۸۸مورد نمونه گیری از بیماران مشکوک انجام شده که از این تعداد ۱۷۸۹ مورد مثبت قطعی بوده است. همچنین در این مدت تعداد ۲۹۵ نفر واسطه ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند و تعداد ۷ نفر نیز متاسفانه به واسطه این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 7261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha