ترکیه فعالیت‌های نفتی خود در اقلیم کردستان را گسترش می‌دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شرکت نفتی جنل انرژی ترکیه با آغاز به کار در یکی دیگر از میدان نفتی در اقلیم کردستان، فعالیت های نفتی خود در اقلیم را افزایش داد.

به گزارش کردپرس، سایت خبری خندان گزارش داد که شرکت جنل انرژی ترکیه، که پیش‌تر در سه میدان نفتی اقلیم کردستان، اقدام به فعالیت های تولی نفت کرده بود؛ در چهارمین میدان نفتی در اقلیم نیز آغاز به کار کرده است.

این شرکت در اطلاعیه ای اعلام کرده که در میدان نفتی پیشخاپور با ظرفیت تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت، آغاز به کار کرده است.

در حال حاضر، در این میدان نفتی روزانه 8 هزار بشکه نفت تولید می شود و نفت دیگر مناطق اقلیم کردستان نیز از این میدان نفتی به بندر جیهان ترکیه صادر می شود.

جنل انرژی از یک میدان نفتی دیگر اقلیم روزانه 3 هزار و 600 بشکه و از یک میدان دیگر، 7 هزار و 200 بشکه نفت تولید می کند.

از سوی دیگر 5 چاه نفت در پیشخاپور وجود دارد و این چاه ها به نحوی ایجاد شده اند که ظرفیت افزایش نفت استخراج شده از آن ها وجود دارد و عمق هریک از آن ها به 1 هزار و 918 متر می رسد و توسعه این چاه ها نیز مستلزم هزینه ای بالغ بر 12.1 میلیون دلار است و قرار است از ماه آینده میلادی استخراج نفت از این چاه ها و نیز دو چاه دیگر در پیشخاپور افزایش یابد.

شرکت جنل انرژی ترکیه از سال 2011 تأسیس شده و توسط تونی هیوارد مدیر اجرایی سابق غول نفتی بریتانیایی BP هدایت می شود و با اقلیم کردستان قراردادی برای فعالیت در میدان های نفتی تق تق، تاوکی و چیاسورکی امضا و در چیاسورکی روزانه 12 هزار بشکه نفت و 15 میلیون فوت مکعب ( 435 هزار متر مکعب) گاز طبیعی تولید کرده است.

ترکیه دارای فعالیت های نفتی بسیاری با اقلیم کردستان است و نفت تولیدی اقلیم از طریق بندر جیهان این کشور به بازارهای جهانی صادر می شود.

همچنین این کشور قراردادی 50 ساله را با وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان در زمینه نفت به امضا رسانده که مورد انتقاد شدید احزاب و پارلمان کردستان قرار گرفته است.

کد خبر 73891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha