به دلیل شخصیت کاریزماتیک جلال طالبانی هیچ مخالفتی با تصمیمات وی در عراق نشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کل حزب سوسیال دمکرات کردستان، با ستایش شخصیت و عملکرد رئیس جمهور پیشین و دبیر کل فقید اتحادیه میهنی کردستان، گفت که به دلیل شخصیت کاریزماتیک وی، هیچ کسی در عراق با تصمیمات وی مخالفت نکرد.

به گزارش کردپرس، محمد حاجی محمود طی گفتگو با سایت خبری اس. ان.ان، با اشاره به شانزدهمین سالگرد انتخاب جلال طالبانی دبیر کل و بنیان گذار فقید اتحادیه میهنی کردستان به عنوان اولین رئیس جمهور کرد عراق، گفت که طالبانی شخصیت مهم و تاثیرگذار در عراق و منطقه و جنبش های آزادی خواهی کردها بود و توانست حزب اتحادیه میهنی را به عنوان حزبی مهم و تاثیرگذار تاسیس کند که اکنون بە عنوان یک حزب، وارد معادلات جهانی شده و با کشورهای مهم مانند چین قرارداد ببندد.

دبیر کل حزب سوسیال دمکرات کردستان خاطر نشان ساخت که مام جلال در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرده و تاریخ کرکوک را را به شورای حکم وقت عراق ارائه داد و خانه وی چادری برای گردهم آمدن همه طیف ها و جریان های مختلف قومی و دینی عراق بوده و جایگزین کردن وی امری بسیار دشوار است.

همچنین تاکید کرد که مام جلال احزاب و جریان های سیاسی کردی را ساماندهی و متحد کرده و با حزب دمکرات (پارتی) وارد صلح شده و دارای چنان شخصیت کاریزماتیک و تجربه و سابقه مبارزاتی بود که وقتی به عنوان رئیس جمهور به بغداد رفت، هیچ شخص و جریانی با تصمیمات وی در عراق مخالفت نکرد و توانست عراق از هم گسیخته را بار دیگر به کشوری متحد و منسجم تبدیل کند.

کد خبر 7427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha