اگر اربیل به قانون بودجه 2021 پایبند نباشد، هیچ بودجه ای از بغداد دریافت نمی کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس عراق تاکید کرد که اگر دولت اقلیم کردستان به اجرای تعهدات خود در قانون بودجه 2021 کشور، پایبند نباشد، هیچ بودجه ای را از دولت مرکزی دریافت نمی کند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، محمد شبکی اعلام کرد که اگر دولت اقلیم کردستان تعهدات تعیین شده در قانون بودجه 2021 عراق را اجرا نکند، با واکنش دولت مرکزی روبرو می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق افزود که بندی که به سهم بودجه اقلیم کردستان در قانون بودجه مربوط است، اقلیم را ملزم می کند در مقابل دریافت سهم بودجه، تعهدات بانکی خود به بانک "تی بی تی" را تصفیه کرده و درآمد گذرگاه های مرزی و مالیات های تعیین شده را به همراه درآمد فروش روزانه 250 هزار بشکه نفت، به دولت مرکزی تحویل دهد.

وی افزود اگر اقلیم این تعهدات تعیین شده را انجام دهد، دولت مرکزی نیز بودجه حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم را پرداخت می کند.

همچنین تاکید کرد که اگر دولت اقلیم کردستان، به بندهای قانون بودجه و تعهدات تعیین شده پایبند نباشد، بغداد نیز بودجه حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم را پرداخت نکرده و بر اساس قانون مالی شماره 27 مصوب سال 2017 بودجه اقلیم را قطع می کند.

کد خبر 7494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha