مشاغل سطح 4 و , 3 و 2 در شهرهای قرمز کردستان دو هفته تعطیل شد

سرویس کردستان - معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در سطح استان و قرمز شدن بیشتر شهرهای کردستان تمامی مشاغل سطح 4,و 3 و 2 به مدت دو هفته تعطیل می شود.

به گزارش کُرد پرس، محمدابراهیم زارعی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کردستان، اظهار کرد: تصمیماتی که در این جلسه گرفته می شود, نمی تواند مغایر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و از این رو نمی توان به هیچ عنوان تمام شهر را به مدت یک هفته تعطیل و یا قرنطینه عمومی اعلام کرد.

وی افزود: در حال حاضر سه شهر بانه, مریوان, دهگلان و کامیاران در وضعیت نارنجی قرار دارند و وضعیت شهرهای سنندج, قروه, سقز, بیجار و دیواندره قرمز است و شیوه نامه های ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این شهرها اجرایی شود.

معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: باید تمامی تالارهای عروسی تعطیل شوند و از برگزاری مراسم تحریم در اماکن عمومی و خصوصی در شهرها جلوگیری کرد.

زارعی یادآور شد: هیچ برنامه و تجمعی نباید در طول این مدت برگزار شود و با هرگونه تخلفی باید برخورد شود چرا که با برگزاری تنها یک مراسم عروسی حدود 100 نفر به کرونا مبتلا می شوند.

وی بیان کرد: از فرمانداران انتظار داریم با توجه به هوشمند شدن مصوبات ستاد ملی کرونا تمام دستورالعمل ها را رعایت کنند و با تفسیر, برنامه های شهرستانی را پیش نبرند.

معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: امروز که با این بحران مواجه هستیم تمام دستگاه های عضو ستاد باید پای کار بیایند و نظاره گر دیگر دستگاه ها نباشند.

زارعی اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی نیز باید دوباره از سرگرفته شود تا بتوان در زمینه پیشگیری و شناسایی بیماران همچون دوره گذشته موفق عمل کرد.

وی افزود: متاسفانه می بینیم بسیاری از مردم دیگر ماسک نمی زنند و باید این فرهنگ سازی را دوباره بین شهروندان ایجاد کرد تا بخشی از مشکلات شیوع ویروس رفع شود.

معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: محدودیت تردد مسافران از مرزهای کردستان نیز به مدت 2 هفته دیگر تمدید شد و از این رو از ورود مسافران جلوگیری می شود.

زارعی یادآور شد: دستفروشان نیز مانند تمامی اصناف باید جمع آوری شوند و از فعالیت آنها در 2 هفته آینده جلوگیری شود.

وضعیت شیوع کرونا در کردستان بحرانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه گفت: وضعیت استان بحرانی است و به دلیل اینکه پیشنهادهای وزارت بهداشت در خصوص سفرهای نوروزی انجام نشد امروز شاهد این موج هستیم.

فرزین رضاعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 50 درصد تست های انجام شده روزانه مثبت اعلام می شود، افزود: بیمارستان توحید سنندج به ظرفیت کامل رسیده و بیمارستان کوثر نیز آماده شده برای پذیرش بیماران و اگر وضعیت همین گونه پیش برود بدون شک با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: کادر درمان امروز واقعا خسته هستند و دیگر توان ندارند که با این حجم از مشکلات مواجه شوند.

رضاعی یادآور شد: البته در به وجود آمدن این شرایط مسئولان نیز به اندازه مردم مقصر هستند و تمام برنامه های غیر ضروری باید تعطیل شود.

وی بیان کرد: امروز دیگر چاره ای جز تعطیلی مشاغل سطح 4, 3 و 2 نداریم و نیاز است اصناف نیز پای کار آیند تا دچار وضعیت بوتری از این نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این پیک از شیوع کرونا روند بسیار سریع و شیب تندی دارد, گفت: از 20 اسفند ماه سال گذشته متاسفانه مسافرت های بین استان ها ممنوع نشد و همین امر امروز وضعیت استان را بحرانی کرده است.

رضاعی اظهار کرد: متاسفانه در این ایام نیز دستورالعمل های بهداشتی در درون خانواده ها, اصناف و ادارات کمتر رعایت شد.

وی افزود: در حال حاضر روند شیوع در بیجار و مریوان بسیار سریع گسترش می یابد و در سنندج نیز روندی با شیب ملایم را شاهد هستیم.

کد خبر 7496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha