تبعات پنهانکاری یکی از پرسنل ادارات قروه درباره ابتلای خود به کرونا

سرویس کردستان- یکی از پرسنل ادارات قروه در حالی ابتلای خود به کرونا را پنهان کرد که با مشکوک شدن تعدادی دیگر از افراد این مجموعه به کرونا، باعث شد مرکز بهداشت تصمیم به اعلام جرم کند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، چهارشنبه هفته گذشته یازدهم فروردین احساس می کند علایم کرونا را دارد. همان جا در محل کار خود با رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه تماس می گیرد و می گوید فکر کنم مشکوک به کرونا هستم. «مسعود معتمدی» بلافاصله تأکید می کند برود و تست بدهد و تا زمانی که پاسخ تست نیامده به سرکار نرود. اما او بدون توجه به تأکیدات رئیس مرکز بهداشت قروه نه تنها در همان روز برای انجام تست اقدام نمی کند بلکه بعد از گذشت دو روز یعنی در روز جمعه 13 فروردین تست می دهد. باز هم علیرغم اینکه به او هشدار داده شده بود که سرکارش نرود اما در کمال ناباوری بعد از انجام تست به سرکارش باز می گردد! و در نهایت شامگاه شنبه 14 فروردین با اعلام مثبت بودنش به کرونا بالأخره ترجیح می دهد که سرکار نرود!

حالا بعد از گذشت 5 روز از ابتلای این فرد به عنوان یکی از پرسنل ادارات شهرستان قروه؛ دو نفر دیگر از پرسنلی که با او در ارتباط بوده اند مشکوک به کرونا شناسایی شده اند. جدای از این مابقی همکارانش در استرس و نگرانی به سر می برند و همچنان اضطراب این را دارند که ممکن است آنان هم گرفتار شده باشند. حالا دیگر بماند ارباب رجوعانی که با این فرد در ارتباط بوده اند و امکان ابتلای آنان هم وجود دارد.

این روایتی است از خودخواهی یک فرد مبتلا به کرونا که باتوجه به اینکه خود مشکوک بوده که کرونا دارد و علایم آن را در خود دیده حاضر نشده به همکارانش اطلاع رسانی کرده و فاصله را رعایت و به محل کار خود نرود! حال از نظر قانون ستاد کرونا با چنین افرادی که ابتلای خود به کرونا را پنهان می کنند چه برخوردی باید داشت؟!

پاسخ عجیب فرماندار قروه...

خبرنگار کردپرس پس از اعتراض همکاران این فرد، جریان را از فرماندار شهرستان قروه پرسید و به این پاسخ بسیار عجیب از جانب «حسین الماسی» رسید: «نه این گونه نبوده که او پنهان کرده باشد! ما به محض اینکه فهمیدیم تست اش مثبت شده از او خواستیم سرکار نیاید! حتی حالا هم علایم آنچنانی ندارد و حالش هم خوب است!»

با این پاسخ فرماندار قروه به نظر می رسد اینکه چون طرف مبتلا به کرونا علایم حادی نداشته و حالش هم خوب بوده؛ اجازه پنهانکاری را داشته و گویا این رفتار غیراصولی از نظر فرماندار شهرستان قابل قبول است و موردی نیست که تهدید علیه بهداشت عمومی خوانده شود!

حال فرماندار قروه باید پاسخ دهد این نحوه مدیریت چه نامی دارد؟ اینکه این کارمند با پنهانکاری خود چندین نفر دیگر را درگیر کرونا کرده و می کند! آیا از نظر «حسین الماسی» اهمیت ندارد که فقط به وضعیت عمومی شخص مدنظر اشاره و به نوعی با دفاع از او اشتباه محض اش را توجیه می کند؟! اینکه این فرد در شیوع کرونا و انتقال آن به دیگر همکاران خود و ارباب رجوعانش دست داشته آیا اهمیت ندارد؟!

معاون سیاسی فرماندار: این کار صحیح نیست!

خبرنگار کردپرس صبح امروز پنجشنبه وقتی مطلع شد دو نفر دیگر از پرسنل این اداره مشکوک به کرونا شناسایی شده اند با ارسال پیامی به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قروه اعلام کرد که «خودخواهی «...» داره کسانی رو که باهاش در ارتباط بودن رو گرفتار می کنه... این نه قابل دفاع هست و نه قابل بخشش...» و در مقابل «علیرضا عبدی» با این پاسخ نظر خود را اعلام کرد که «اگر واقعا حتی شک هم داشته که ممکنه مثبت باشه بایست اعلام میکرد و از جمع و افراد دوری میکرد. در غیر اینصورت علاوه بر اینکه قابل دفاع نیست بلکه غیراخلاقی بوده و اصلاً صحیح نیست.» این پاسخ گویای آنچه رخ داده هست و نشان می دهد که باید منتظر تبعات دیگر این پنهانکاری بود.

رئیس مرکز بهداشت: اعلام جرم می کنیم...

در همین زمینه رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه وقتی مطلع شد این کارمند مبتلا به کرونا از زمانی که دانسته مشکوک بوده و تا زمانی که تست داده همچنان در محل کار خود حضور داشته! به خبرنگار کردپرس گفت که «سه روز قبل از گرفتن تست به او گفته بودم که سرکار نرود و با این بی توجهی هم برای دیگران خطر ایجاد کرده و هم مرکز بهداشت را با مشکل مواجه می کند و بر همین اساس علیه او اعلام جرم خواهیم کرد.»

«مسعود معتمدی» با بیان اینکه چنین افرادی هستند که وضعیت را بحرانی می کنند از افزایش آمار مبتلایان به کرونا خبر داد. «تنها در روز گذشته 87 مورد مثبت به کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان تا کنون به 3 هزار و 291 نفر رسیده و آمار بستری ها هم به 26 نفر افزایش یافته است.»

در هر صورت انتظار می رود ستاد کرونا استان کردستان نسبت به این مسئله مطلع شده و در برابر کسانی که این چنین با خودخواهی هم خود را گرفتار می کنند و هم دیگران را، برخورد کرده و اجرای قانون را به صورت جدی انجام دهند، چرا که با توجیه کردن اشتباهات و دفاع کردن های غیراصولی نه کرونا رفع می شود و نه مدیریت شکل می گیرد./

* گزارش: زیبا امیدی فر

کد خبر 7523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha