اجرای سلیقه ای محدویت های کرونایی/ مردم درمانده در ادارات

سرویس ایران- در حالی که یکی از مهم ترین الزامات به سرانجام رسیدن اجرای محدودیت های کرونایی نظارت دقیق و همه جانبه بر نحوه اجرای آن است، مشاهدات میدانی نشان می دهد این محدودیت ها به صورت سلیقه ای و در بسیاری موارد با سهل انگاری در حال اجراست.

به گزارش کُرد پرس، اعمال محدودیت های مراقبتی و بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا امری واجب و لازم الاجرا است. برهمین اساس ستاد مقابله با ویروس کرونا که از اختیارات تام حاکمیتی برخوردار است یک سری تصمیمات پیشگیرانه و مقابله ای با این ویروس منحوس را در دستورکار خود قرارداده است که پایبندی به آن احترام به حقوق انسانی جامعه می باشد.

ازجمله این تدابیر، ممنوعیت تردد در شهرهای قرمز وفعالیت ادارات با کاهش کارمندان و بسیاری تصمیمات دیگر که همگی علمی و غیر قابل انکار است. با تشدید شیوع ویروس جهش یافته کرونا بسیاری از شهرها به وضعیت قرمز تبدیل شدند که ستاد مقابله با ویروس کرونا دستورالعمل های جدیدی ازجمله ممنوعیت شدید تردد از و به شهرهای قرمز و همچنین تقلیل و کاهش کارمندان دوائر دولتی را اعلام نمود.

ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و یا خارج شدن از آن در عمده شهرهای قرمز اجرا نمی شود و با مشاهده میدانی هیچگونه ممانعتی از تردد خودرویی و اعمال جرایمی که در رسانه ها گفته می شود در شهرهای مذکوراجرائی نمی گردد برخلاف سال گذشته که دستگاه های مربوطه بصورت جدی پای کاربودند و نتایج خوبی هم دراین زمینه به دست آمد.

کاهش کارمندان دوائر دولتی از دیگر تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا بود که خیلی سریع و بدقت و کامل وحتی بیشتراز حد انتظار از سوی دوائراعلام شده اجرا گردید! این درحالی است که در شرایط عادی کار مفید کارمندان درکمترین حد ممکن خود است و حال با این تصمیم بطورکلی ادارات تعطیل غیررسمی گردیده اند.

درحالی که هدف اصلی این طرح کاهش کارکنان ادارات با کارمند کمتر بدون لطمه به میزان خدمات دهی به ارباب رجوع بوده است. درصورتی که در این شرایط با مراجعه به ادارات متوجه خواهید شد که عملا هیچگونه خدماتی از سوی کارمندان اندک و بی انگیزه ادارات صورت نمی گیرد و تعداد معدود کارمندان هم به رتق و فتق امورات کارمندی و صرفا جهت حضور دراداره حاضر گشته اند.

بسیاری ازمراجعات ادارات به بهانه کاهش کارمندی با هدف کنترل ویروس کرونا با نا امیدی اداره را ترک می کنند که این یاس و ناامیدی برای ارباب رجوع از کرونا کشنده تراست و تصوراو از اداره و کارمند ناکارآمد یک ویروس مخرب تراز کرونا می باشد. چرا که اعتماد مردم را به اصول مدیریتی آن هم در چنین شرایط سختی متزلزل نموده است.اگر مدیران بالادستی براین دیدگاه انتقادی دارند خود میتوانند درقالب یک ارباب رجوع انرا راست آزمایی نمایند.

کد خبر 7622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha