تشکیک عضو ائتلاف دولت قانون درباره تحویل نیمی از درآمدهای اقلیم کردستان به بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق احتمال اقدام دولت اقلیم کردستان به واگذاری نیمی از درآمد مرزهای اقلیم به دولت مرکزی را اندک دانست و دلیل این امر، را تعلق شرکت ناظر بر مرزهای اقلیم کردستان، به کردها دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از صوت العراق، عالیه نصیف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: براساس توافق بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان، بغداد اربیل را ملزم به واگذاری نیمی از درآمدهای مرزها می کند. اما آیا اربیل به این توافق پایبند می ماند و نیمی از درآمدهایش را به دولت مرکزی تحویل خواهد داد؟ قطعا خیر. در صورتی هم که این اتفاق بیفتد اربیل فقط بخش اندکی از درآمدهایش را در مقایسه با حجم کلان و واقعی آن به دولت مرکزی تحویل می دهد. زیرا شرکتی که بر مرزهای اقلیم کردستان، متعلق به کردهاست و آنها نظارت سازمان گذرگاههای مرزی عراق بر مرزهای اقلیم کردستان را نقض حاکمیتشان دانسته و با آن مخالفت کردند.

عالیه نصیف افزود: ما وزارت حمل و نقل دولت مرکزی را مسئول اعطای این قرارداد به شرکت مذکور می دانیم و از دولت مرکزی و سازمان پایانه های مرزی عراق می خواهیم با جدیت این موضوع را پیگیری و در صورت تحویل مبالغی از سوی دولت اقلیم کردستان به بغداد مبالغ تحویلی را ارزیابی و با مبالغی که باید اربیل به بغداد تحویل دهد مقایسه کند. زیرا این شرکت آمارهای کذب اعلام خواهد کرد و به ابزاری در دست نهادها و جریانات کنترل کننده مرزها در اقلیم کردستان تبدیل خواهد شد.

کد خبر 7744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha