دولت ترکیه به شبه نظامیان داعش اقامت ترکیه داده است

سرویس ترکیه - نماینده CHP ادعا کرد دولت ترکیه به تعداد زیادی از اعضای ارشد داعش حق اقامت ترکیه را داده است.

به گزارش کردپرس، پس از این که دولت ترکیه اموال و دارایی های تعدادی از افراد را به اتهام عضویت در گروه های تروریستی مصادره کرد، مشخص شد که تعداد زیادی از این افراد اعضای ارشد گروهک تروریستی داعش هستند که حق اقامت در ترکیه را از دولت این کشور دریافت کرده اند. در این فهرست 365 نفر از اعضای 12 سازمان شامل اعضای جماعت فتو (فتح الله گولن)، داعش، حزب کارگران کردستان (PKK)، حزب اتحاد دموکراتیک (PDY) اتحاد جوامع کُردستان (KCK) و دیگر سازمان ها هستند.

تکین بینگل نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با دست گذاشتن روی اسامی تعدادی از این افراد که تبعه کشورهای خارجی هستند گفت: «ما بعد از این که اسامی این افراد برای مصادره اموالشان در سایت خبری دولتی "روزنامه رسمی" منتشر شد می فهمیم که دولت ترکیه به شبه نظامیان داعشی حق شهروندی (اقامت) ترکیه را داده است.»

تکین بینگل با اشاره به اقدامات تروریستی شبه نظامیان داعش از حکومت خواسته است تا درباره دادن اقامت و شهروندی به اعضای داعش توضیح دهد: «خون شهروندان ما هنوز روی دستان شبه نظامیان داعش هست. ما شاهد وحشی گری این ها در آنکارا، دیاربکر، و سوریه بوده ایم. حالا می بینیم که دولت ترکیه به این ها کارت ملی و شماره ثبت مالیاتی داده است. این ها چطور به ترکیه آمده اند و از کجا هزینه زندگی شان را تامین می کنند؟ چه کار می کنند؟ با چه کسانی معامله می کنند؟ چه کسانی برگه های هویت این افراد را امضا کرده اند؟ این موضوعات باید فورا روشن شوند و این افراد باید فورا به سزای اعمالشان برسند.»

گفتنی است تکین بینگل در اعتراض خود گفته است دولت ترکیه به این افراد شهروندی ترکیه را اعطا کرده در حالی که از روی شماره کارت ملی آنها می توان فهمید بیشتر این افراد اقامت دائمی ترکیه را نداشته و با ویزاهای کوتاه مدت در ترکیه به سر برده اند. رسانه های ترکیه نیز بی توجه به واقعیت امر از کلمه شهروندی ترکیه برای اشاره به وضعیت اقامتی این افراد استفاده کرده اند.
علاوه بر این، درست چند روز بعد از اعلام این فهرست تعدادی از دیپلمات های قدیمی ترکیه در یک میزگرد آنلاین به دروغ بودن مصادره اموال اعضای PKK مانند قاراییلان اشاره کرده و گفتند آنها سالها است که در ترکیه هیچ اموال و دارایی ای ندارند و این حرکت فقط یک نمایش تبلیغاتی حکومت برای کنار هم گذاشتن نام داعشی ها و اعضای PKK/KCK/PDY است.

کد خبر 8081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha