پاسخ به مهمترین سوالات و ابهامات محدودیت های سراسری کرونا

سرویس آذربایجان غربی- اعمال محدودیت‌های کرونا هفته‌های اخیر در حالی ادامه دارد که با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته در کشور اجرا می‌شود؛ محدودیت‌هایی که با هدف به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» اعمال خواهد.

به گزارش کردپرس، این تصمیم‌های جدید در جلسه روز شنبه، ۲۴ آبانماه در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد و بر اساس آن سطوح هشدار در سه مرحله نارنجی، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد و چنانچه سطح آن در تهران یا شهرستان‌های دیگر بحرانی گزارش شود، «لاک داون» یا «قرنطینه کامل» مطرح می‌شود.

بر همین اساس در سطح هشدار قرمز که آذربایجان غربی را نیز شامل می شود، تنها مشاغل خدماتی سطح یک و یک‌سوم کارکنان دولت تعطیل نیستند و بقیه مشاغل تعطیل می‌شوند.

در ادامه پاسخ مهمترین سوالات و ابهامات محدودیت های سراسری کرونا را می خوانید؛

منع تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح چگونه اجرا می شود؟ یعنی اگر کسی در این ساعات بخواهد به سوپرمارکت محل برود و مواد غذایی تهیه کند می تواند یا خیر؟ این منع تردد مخصوص وسایل نقلیه است یا عابران پیاده را هم شامل می شود؟ یا اصلا این ممنوعیت مربوط به تهران است یا همه شهرهای قرمز؟

ترددهای ضروری در ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب با هماهنگی فرمانداری ها انجام خواهد شد.این ممنوعیت شامل عابران پیاده نخواهد شد. این ممنوعیت مربوط به شهرهای قرمز بوده و در سایر شهرها اعمال نخواهد شد.

در زمان اجرای طرح شرکت‌های خصوصی تعطیل هستند یا خیر؟

شرکت های خصوصی و دفاتر مربوط به گروه ۱ مشاغل فعالیت داشته و شامل محدودیت نمی شوند. در سایر گروه ها نیز با توجه به وضعیت شهرها و نوع محدودیت و الزامات تعیین شده می توانند فعالیت نمایند. دفاتر و شرکت های خصوصی حوزه آموزشی فرهنگی و اجتماعی نیز بر اساس وضعیت شهرهای زرد نارنجی و قرمز فعالیت خواهند نمود.

اگر همه این اصناف اجبارا تعطیل خواهند بود، پرسش دیگری مطرح می شود و آن اینکه این اقشار چگونه باید در مدت تعطیلی، زندگی کنند و درآمد داشته باشند؟

بسته کامل حمایت از اصناف با هماهنگی اتاق اصناف ایران در بخش های مختلف مالیاتی، بیمه، استمهال، عوارض، هزینه اجاره، چک بانکی، هزینه‌های آب، برق، گاز و ... تهیه و برای ستاد ملی ارسال تا در جلسه آتی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود. با توجه به نقش اتاق اصناف ایران در تهیه این بسته قطعا تمام ملاحظات دیده شده است.

کارمندهای شرکت های صنعتی مثل فولاد، ذوب آهن، پتروشیمی و کارمندان شرکت های صنعتی کوچک که در شهرک های صنعتی شاغل هستند تعطیل هستند یا خیر؟ اگر نیستند حمل و نقل شان به چه صورت است؟

کارخانه های تولیدی صنعتی در زمره گروه اول قرار داشته که مشمول محدودیت و تعطیلی نخواهند شد لیکن کارفرمایان موظف هستند تا ضمن رعایت دستورالعمل های ابلاغی نسبت به غربالگری مستمر کارکنان وکارگران اقدام نمایند. تردد این واحدها با هماهنگی صورت خواهد پذیرفت و ‌مشمول جریمه نخواهند شد.

وضعیت خودروی کسانی که در روز ممنوعیت شغلی ندارند، در منطقه‌ طرح ترافیک چیست؟

طرح ترافیک برقرار بوده و لذا اگر خودروی مذکور فاقد طرح باشد جریمه طرح ترافیک اعمال خواهد شد.

رفت و آمد خبرنگاران در ساعات ممنوعیت چطوری باید باشد تا جریمه نشوند؟ همچنین سازوکار جریمه پلیس برای متخلفان در ساعات ممنوعه شب چیست؟

مشاغل هماهنگ شده از جمله خبرنگاران، با هماهنگی فرمانداری ها و راهور اقدام می شود لذا جریمه شامل آنها نخواهد شد. این افراد و سایر مردمی که به ضرورت نیاز به تردد دارند می‌توانند از راننده‌های اینترنتی در سطح شهر استفاده کنند.همچنین ممنوعیت تردد در شهرهای قرمز انجام شده که برابر هماهنگی فرمانداری ها موارد ضروری احصا و به راهور اعلام می شود تا اعمال قانون نشوند. سایر موارد در صورت عدم رعایت جریمه خواهند شد. سازوکار آن هم دوربین‌های راهور هستند.

کد خبر 815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha